Poén, retro, nosztalgia vagy éppen szocialista életérzés – Fehér Tamás csapatépítő tréningre kitalált ötlete díjnyertes sikerré nőtte ki magát.
– Rendezvényszervezőként tíz autót szereztem be egy T-betűs cég dolgozói megmozdulásra, s magam is meglepődtem a pozitív végeredményen. Így továbbgondoltam a dolgot, hátha nagyban is működhet a Trabi-láz – meséli Tamás, aki elmondása szerint azóta Közép-Európa legnagyobb Trabant-flottájára tett szert.
– Hetven kétüteműm között újjávarázsolt, vászonként összefesthető, taxi és sheriffjárgány külsejű, ralisan ültetett, kabrió, illetve a katonai Trabi polgári változata egyaránt megtalálható. Sőt a profi autószerelői háttércsapatnak köszönhetően én rendelkezem a világ egyetlen hátsómeghajtásos Trabantjával is, amit két kerékpár beépítésével sikerült megvalósítani.
Az ötlet- és járműgazda nem tagadja, az óránként hatezer forintért bérelhető kétütemű négykerekűi iránt leginkább külföldiek érdeklődnek.
– Észak- és Dél-Amerikából, Indiából és Oroszországból is kipróbálták már a kocsijaimat, melybe franciák, spanyolok, britek, de még németek is örömmel ültek már. Sőt magyar nagypapa is megfordult nálunk, hogy ízelítőt adjon egy letűnt korból az unokájának. Emlékszem, könnyes szemmel hozta vissza a kocsit – mondja a tulaj, akinek sikerét jól példázza, hogy nemrég megkapták a Magyar Beutaztatók Szövetségének vándordíját.
Fehér Tamás GPS-t egyik autójához sem ad, mert nem illik hozzájuk, térképet és vezetési tanácsadót, igény esetén sofőrt viszont biztosít.
– Ha kell, az utolsó csavarig mindent felújítunk, kicserélünk a tökéletes élményért, s bár gazdag a járműparkom, idővel szeretnék egy saját Trabant limót, no meg egy Trabi-múzeumot is – avat be terveibe.