Megéri külföldről behozni a használt autót

behozatal
PUBLIKÁLÁS: 2015. október 12. 12:00
A hosszas ügyintézés és a felmerülő összegek ellenére is jól járunk, ha külföldön vásárolunk használtautót.
K. B.

Jellemzően Németország és Ausztria a behozott használt autók forrása, de sok autó érkezik egyéb országokból is. A mérleg nyelve többek között a szélesebb választék, a kocsik állapota és alacsonyabb eladási ára miatt dől a határon túli autópiac felé. Amire leginkább oda kell figyelni, hogy a jármű okmányai érvényesek legyenek és megfelelő műszaki állapotáról még a helyi márkaszervizben győződjünk meg.

–A jobb útviszonyok és a rendszeres karbantartás miatt kedvezőbb műszaki állapotban lehetnek a nyugat-európai autók, de ez csak általánosítás. Idehaza is lehet gondos gazdája egy autónak és odakint is lehet hanyag – mondta a Borsnak Cser Gábor, a honosítással, forgalomba helyezéssel és regisztrációs adó ügyintézésével foglalkozó CARDEON Magyarország kereskedelmi igazgatója. A papírmunkát intézhetjük magunk, vagy fordulhatunk erre specializálódott cégekhez. A kiválasztott kocsit valahogyan be kell szállítani az országba.

Vannak kivételek

Van olyan piaci szegmens, ahol a magyar árak kedvezőbbek, mint Nyugat-Európában. Például az alacsonyabb kategóriájú új tömegautók Magyarországon az egyik legolcsóbbak egész Európában. Ezért jellemzően az 1-2 éves, kisméretű modelleket nem érdemes külföldről behozni. De, pont ebben a szegmensben a legszűkebb a kínálat a hazai használtautó piacon.

–Traileren vagy „lábon” is hazahozhatjuk a kocsit egy külföldön kiváltott ideiglenes rendszámmal. Németországban a 10 napos rendszám körülbelül 180 euro. A trailer egy autónál akár 200-300 ezer forint is lehet Németország távolabbi helyeiről, míg ha összejön egy nagyobb szállítójárműre 7-8 autó, akkor 50-70 ezer forintból is kijöhet – mesélte lapunknak a szakember, aki tájékoztatott a hazaérkezett autóval kapcsolatos első teendőkről is. Mindenekelőtt be kell jelentkezni műszaki vizsgára, majd megkezdődik a honosítás folyamata, amely magából a műszaki vizsgából, a regisztrációs adóból és a forgalomba helyezésből áll. Itt kell mélyen a zsebünkbe nyúlni.

–A műszaki 8 és 39 ezer forint közé esik, attól függően, hogy a kinti vizsga meddig érvényes. Összkerék meghajtás esetén rádobhatunk plusz 4.100 forintot. A regisztrációs adó, függ az autó teljesítményétől, környezetvédelmi osztályba sorolásától és az első külföldi forgalomba helyezés dátumától is. A forgalomba helyezés költsége több részből tevődik össze, az érvényesítő címke 585 Ft, a rendszámtábla 8.500 Ft. A forgalmi engedély és a törzskönyv 12.000 źFt, végül a vagyonszerzési illeték, amely szintén autónként eltérhet – erről már a cég üzletág-igazgatója, Szabó Péter adott tájékoztatást, aki hozzátette, a magyarok legtöbb esetben egy családi keretbe kell, hogy bele szorítsák az autóvásárlást, egy bizonyos összegből kell megtalálniuk a nekik leginkább megfelelő autót, erre ad nagyobb lehetőséget a külföldi autópiac. Sokszor a nagyobb választék miatt ugyanabból a keretből jobb, vagy a családi igényeknek jobban megfelelő autót lehet választani nyugat-európai beszerzés esetén.
 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.