Tavaly 58 millió liter szeszt vásároltunk, kedvencünk a rövid, fôleg a keserűk. Döbbenet.
Rendesen italozott a magyar tavaly: 2013-ban 58 millió liter szeszt értékesítettek idehaza egy friss felmérés szerint. Ugyanakkor az adatok a teljes hazai italpiacon csökkenést tükröznek. A forgalom közel negyedét képező prémium szeszek értékesítése 3,5 százalékkal esett vissza, a teljes eladás pedig összesen
1,5 százalékkal csökkent.
A különböző kategóriák dobogósai azonban nem változtak. Továbbra is a keserűk vezetik a listát, a második helyet a pálinka foglalja el. A bronzérem tulajdonosa változatlanul a whisky, a vodka pedig a magyar fogyasztók negyedik kedvence. A prémium kategória harmadik legjobbjának számító whiskyk közül továbbra is a skótok vezetnek, de folyamatosan növelik piaci részesedésüket az amerikai márkák is. S. D.