Imádnivaló márka a Citroën. Nem viccelnek, bevállalják. Csak így sikerülhet egy olyan autódizájn, mint az új C4 Picasso.
Amikor az év elején megjelentek az első fotók az új C4 Picassóról, elsőre valószínűleg mindenki megdöbbent. Egy kicsit olyan, mintha a tervezőknek nem szóltak volna, hol szoktak lenni a lámpák egy kocsi elején, és kicsit összekeveredtek volna fényszórók. Most, hogy a sajtóbemutatón élőben is megnézhettük az autót, kiderült, a franciák csak mertek olyat húzni, mint anno a Fiat Multiplánál az olaszok, tegyük hozzá: kevés sikerrel.
Na, persze, az nem volt szép, mi több, rondának is nevezhetjük, ez a C4 Picasso ugyanakkor egy dizájncsoda, csak alaposan meg kell nézni! A korszerű LED-es lámpába kifutó vékony szellőzőrács Oscar-díjas megoldás, az autót egyszerre szélesíti, feledteti a magasságát, és ráadásul még dögös is. Persze hátrafelé már csillapodik ez az átlagtól eltérő lendület, hacsak a spéci hátsó lámpákat nem említjük, de hát nehéz feladat egy kétajtós ruhásszekrény méretű karosszériánál csodákat művelni.
A C4 Picasso zömök, kívülről talán még kicsinek is tűnik, mégis tágas helyet kínál öt felnőtt számára is, miközben még a csomagokkal sem kell spórolni. A gyár kifejezetten büszke arra, hogy az új padlólemez segítségével, illetve az átgondolt építéssel százharminc kilót fogyott a Picasso, így a motorok is kedvezőbb fogyasztással, és kategóriaelső károsanyag-kibocsátással róhatják a kilométereket. A látszólag termetes karosszériához elegendő a 90 lóerős dízelmotor is, amelynek fogyasztása még a négy litert sem éri el.
Persze az utastéren is dolgoztak, a műszerfal és a kezelőgombok helyére – a kor vívmányait kihasználva – mindössze két képernyő került, amelyekről egyrészt megkapunk minden szükséges információt, másrészt könnyedén kezelhetjük a klímát, a rádiót, a navigációt, de még a műszerfal világításának színét is.
Az új Picasso 4,6 millió forintról indul, de ezt az összeget további kedvezményekkel még csökkenthetik az érdeklődők.