Már a sör sem a régi. A Bors nemrég számolt be arról, hogy sok üzletben az 500 grammos száraztészta helyett már csak 400-as van, a tejföl is kevesebb lett, és sorolhatnánk.
A sörgyártók az utóbbi időben a beltartalommal kezdtek el ügyeskedni. Pontosabban azzal, hogy ugyanannak a márkának egyre alacsonyabb az alkoholtartalma.
Németh Kristóf, aki nemrég még sörnagykövetként buzdított mindenkit a kulturált sörfogyasztásra, megérti a gyártókat.
– Az alkoholtartalom csökkentése egyrészt azért jó, mert kevesebbe kerül a gyártás, másrészt többet el lehet adni belőle – mondja a színész. – A hölgyek körében népszerűbb az alacsonyabb alkoholtartalom, így ők lehetnek az újabb célcsoport.
Nagy Ákos kocsmáros nem csak árulja, fogyasztja is a sört.
– Azt hiszem, az igényes sörivó a drágább söröket fogyasztja. Azoknak biztos nem változott az alkoholtartalma. Lehet, hogy a kommersz söröké csökkent, de a számlán, amikor átveszem a szállítmányt, ez az érték nem szerepel, így nem vettem észre. De ha így van, akkor ez bosszantó.
Lapunk három sörgyárat, a Borsodit, a Drehert és a Heinekent kereste meg azzal, hogy egy adott márka alkoholtartalmát miért viszik egyre lejjebb? Egyedül a Drehertől kaptunk választ lapzártáig.
– Termékportfóliónkban különböző alkoholtartalmú sörök találhatók. A mértéket a csomagoláson feltüntetjük. Bizonyos termékek alkoholtartalma az idők során változhat, hiszen folyamatosan új termékeket, termékváltozatokat vezetünk be, korábbi receptúrák megújulnak, átalakulnak, ahogy a fogyasztók ízlése is változik – mondta Intődy Gábor, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatok vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.