Egyre kisebb a hazai boltokban kapható sörök alkoholtartalma. Nem csak a legolcsóbb árkategóriájú folyékony kenyérnél trükköznek a gyártók, akik elsősorban fogyasztói ízlésre hivatkoznak.
Már a sör sem a régi. A Bors nemrég számolt be arról, hogy sok üzletben az 500 grammos száraztészta helyett már csak 400-as van, a tejföl is kevesebb lett, és sorolhatnánk.
A sörgyártók az utóbbi időben a beltartalommal kezdtek el ügyeskedni. Pontosabban azzal, hogy ugyanannak a márkának egyre alacsonyabb az alkoholtartalma.
Németh Kristóf, aki nemrég még sörnagykövetként buzdított mindenkit a kulturált sörfogyasztásra, megérti a gyártókat.
– Az alkoholtartalom csökkentése egyrészt azért jó, mert kevesebbe kerül a gyártás, másrészt többet el lehet adni belőle – mondja a színész. – A hölgyek körében népszerűbb az alacsonyabb alkoholtartalom, így ők lehetnek az újabb célcsoport.
Nagy Ákos kocsmáros nem csak árulja, fogyasztja is a sört.
– Azt hiszem, az igényes sörivó a drágább söröket fogyasztja. Azoknak biztos nem változott az alkoholtartalma. Lehet, hogy a kommersz söröké csökkent, de a számlán, amikor átveszem a szállítmányt, ez az érték nem szerepel, így nem vettem észre. De ha így van, akkor ez bosszantó.
Lapunk három sörgyárat, a Borsodit, a Drehert és a Heinekent kereste meg azzal, hogy egy adott márka alkoholtartalmát miért viszik egyre lejjebb? Egyedül a Drehertől kaptunk választ lapzártáig.
– Termékportfóliónkban különböző alkoholtartalmú sörök találhatók. A mértéket a csomagoláson feltüntetjük. Bizonyos termékek alkoholtartalma az idők során változhat, hiszen folyamatosan új termékeket, termékváltozatokat vezetünk be, korábbi receptúrák megújulnak, átalakulnak, ahogy a fogyasztók ízlése is változik – mondta Intődy Gábor, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatok vezetője.