Köszöntés nélkül múlt el a férfinap

férfinap
PUBLIKÁLÁS: 2012. november 20. 13:00
Hiába volt tegnap a nemzetközi férfinap, nem sokan köszöntötték a pasikat. Pedig a szakember szerint csak reklám kérdése, hogy ez az ünnepnap is bekerüljön a hazai köztudatba.
mkr

A tévhitekkel ellentétben a nemzetközi férfinapot nem május 19-én, a beszédes hangzású Ivó napon, hanem november 19-én ünneplik. A világon több helyütt már tizenhárom éve tartják ezt, nálunk azonban csak kevesen hallottak a hím nem ünnepéről, amelyet elsőként Trinidad és Tobagban vezettek be.

November 19-ét a férfiak egészségvédelmének szánták, de ahogy egyre több állam – Jamaica, Ausztrália, az USA, Új-Zéland, Pakisztán, Haiti, valamint Szingapúr, Málta, Dél-Afrika, Kína és az Egyesült Királyság is – csatlakozott a kezdeményezéshez, a nap üzenete átalakult. Ma már a férfiak elleni diszkrimináció elítéléséről szól.

– A hazai szokásokban azért nem kap ez nagy hangsúlyt, mert ez az elismerés korábban mindennap megillette a férfiakat – magyarázza dr. Tátrai Zsuzsanna néprajztudós. – Mára a szerepek átalakultak, a férfi sokszor elveszíti a „család gerince” szerepét, így akár szükség is lehet ilyen ünnepre – szögezi le az etnográfus, aki szerint csak azon múlik a férfinap népszerűsége, hogy valamely nagy cég nem lát-e benne üzletet.

– A hazai kultúrkörbe könnyen beépülnek ünnepek, ma már a fiatalok számára természetes a Halloween, vagy a Valentin-nap.

– Nagyon örülök az időpont kiválasztásának – vágta rá kérdésünkre válaszolva Koós János, aki már évtizedek óta követelte dalában a „Férjek egyenjogúságát”. – A november 19. tökéletes, mivel én 20-án ünneplem a születésnapomat, és hát kell egy férfi példakép – mosolygott a művész, aki 75. születésnapja előtt sem hagyta ki, hogy froclizza barátját és pályatársát. – Az Aradszky véleményét ne kérjék ez ügyben, nem érintett férfinap témában…

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.