Az autógyártás globalizációja alkalmanként különös modelleket szül. A Chevrolet Malibu is ezek közé tartozik, hisz amerikai méretekkel Európa hódítására készül.
A nagy autógyártók előnye, hogy egy új modell megtervezésénél nem kell minden egyes alkatrészt újra kitalálniuk, hanem csak felnyitják a cég hatalmas virtuális raktárát, és megpróbálnak onnan csemegézni, rengeteg pénzt megtakarítva ezzel a fejlesztésen.
Ezt teszi a VW csoport is, s a világ vezető autógyártója, a GM egyaránt. Jelen esetben a Chevrolet Malibu megalkotása volt a feladat. Először is kitalálták a marketingesek, hol szeretnék értékesíteni a járművet.
Mikor meghatározták, hogy nem csak az amerikai, de az európai utakra is szánják a Malibut, megkezdődhetett a szervezés. A recept valahogy így kezdődhetett: végy egy Opel Insignia alapot, s alakítsd annyira amerikaira, amit még az öreg kontinens vásárlói is elviselnek.
Így kapott az autó tágas utasteret, a Camarora hajazó lámpaegységeket hátul, ugyanakkor európai minőséget. Tesztjeink alapján örömmel jelenthetjük: a terv sikerült.
A Chevrolet Malibu már meg is érkezett, s hozza a tőle elvártakat: hatalmas hajó, kicsit ahhoz való futóművel, tágas belső tér, fél köbméter feletti raktérrel, és egy 2,4 literes négyhengeres motor, melynek fogyasztása is az amerikai 200 forint körüli üzemanyagárakhoz igazodik.
A belső teret persze kicsit fazonírozták az Opeltől átvett szerelvényekkel, így teljesen európai utasteret kaptak. Talán az anyagok kicsit egyszerűbbek, és a műszerfal díszítéseként alkalmazott vízszintes lemezes betét tervezője sem takarított még autót életében, de a komfortra nem lehet panasz.
A 167 lóerős motor nagy ígéret a hatsebességes automata váltóval, de sajna menet közben rájövünk, a nagy gyorsításokról, száguldozásról le kell mondani, szép, elegáns autózáshoz azonban kiváló útitárs a méretes motor.
A fogyasztás terén nincsenek csodák: a nagy motor eszi a benzint, így a 11–12 literes fogyasztás bár soknak tűnik, a kocsi méreteit tekintve nem szélsőségesen nagy.
A tiszteletet parancsoló autó a hazai piacon valószínűleg a nyáron érkező dízel erőforrással lesz igazán kelendő, főleg a flottavásárlók érdeklődését felkeltve. Ez persze nagyban függ az elérhető kedvezményektől is, mivel a mostani 8,5 millió forintos ára – mely a Mondeóval, Passattal és a kategória hasonló kitűnőségeivel teszi egy lapra a Malibut – enyhén szólva is túlzásnak tűnik.