Európa meghódítására készül a Malibu

autó
PUBLIKÁLÁS: 2012. június 24. 22:00
Az autógyártás globalizációja alkalmanként különös modelleket szül. A Chevrolet Malibu is ezek közé tartozik, hisz amerikai méretekkel Európa hódítására készül.
Bors

A nagy autógyártók előnye, hogy egy új modell megtervezésénél nem kell minden egyes alkatrészt újra kitalálniuk, hanem csak felnyitják a cég hatalmas virtuális raktárát, és megpróbálnak onnan csemegézni, rengeteg pénzt megtakarítva ezzel a fejlesztésen.

Ezt teszi a VW csoport is, s a világ vezető autógyártója, a GM egyaránt. Jelen esetben a Chevrolet Malibu megalkotása volt a feladat. Először is kitalálták a marketingesek, hol szeretnék értékesíteni a járművet.

Mikor meghatározták, hogy nem csak az amerikai, de az európai utakra is szánják a Malibut, megkezdődhetett a szervezés. A recept valahogy így kezdődhetett: végy egy Opel Insignia alapot, s alakítsd annyira ameri­kaira, amit még az öreg kontinens vásárlói is elviselnek.

Így kapott az autó tágas utasteret, a Camarora hajazó lámpaegységeket hátul, ugyanakkor európai minőséget. Tesztjeink alapján örömmel jelenthetjük: a terv sikerült.

A Chevrolet Malibu már meg is érkezett, s hozza a tőle elvártakat: hatalmas hajó, kicsit ahhoz való futóművel, tágas belső tér, fél köbméter feletti raktérrel, és egy 2,4 literes négyhengeres motor, melynek fogyasztása is az amerikai 200 forint körüli üzemanyag­árakhoz igazodik.

A belső teret persze kicsit fazonírozták az Opeltől átvett szerelvényekkel, így teljesen európai utasteret kaptak. Talán az anyagok kicsit egyszerűbbek, és a műszerfal díszítéseként alkalmazott vízszintes lemezes betét tervezője sem takarított még autót életében, de a komfortra nem lehet panasz.

A 167 lóerős motor nagy ígéret a hatsebességes automata váltóval, de sajna menet közben rájövünk, a nagy gyorsításokról, száguldozásról le kell mondani, szép, elegáns autózáshoz azonban kiváló útitárs a méretes motor.

A fogyasztás terén nincsenek csodák: a nagy motor eszi a benzint, így a 11–12 literes fogyasztás bár soknak tűnik, a kocsi méreteit tekintve nem szélsőségesen nagy.

A tiszteletet parancsoló autó a hazai piacon valószínűleg a nyáron érkező dízel erőforrással lesz igazán kelendő, főleg a flottavásárlók érdeklődését felkeltve. Ez persze nagyban függ az elérhető kedvezményektől is, mivel a mostani 8,5 millió forintos ára – mely a Mondeóval, Passattal és a kategória hasonló kitűnőségeivel teszi egy lapra a Malibut – enyhén szólva is túlzásnak tűnik.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.