Nem szerettünk volna a helyében lenni annak a Swiss Airbus A330-300-as gép pilótáinak a New York-JFK-n, akik éppen felszállásra készülődtek, amikor több repülőgép is eléjük gurult. És ekkor még nem volt vége a hibák sorának, melyeket a torony irányítói vétettek, és amelyeknek akár katasztrófális következményük is lehetett volna.
Április 17-én történt az eset, amikor a pilóták megkapták a felszállási engedélyt hogy a New York-i JFK-ről Zürichbe repüljenek. Miután megkezdték a nekifutást, több repülőgép is keresztezte a futópályát előttük, így meg kellett szakítaniuk a felszállást.
A keresztbe érkező repülőgépek mindegyike rendelkezett engedéllyel.
A virtuális radarok és a rádióforgalmazás adatai alapján a Delta Airlines egyik Boeing 767-400-asa, az Airbus A220-300-asa, valamint az American Airlines Boeing 737-8 MAX-a is éppen keresztezte a a felszállásra készülő gép útját, vagy már átlépte annak várópontját.
A pilóták közölték a toronyban szolgálatot teljesítő légiforgalmi irányítóval, hogy nem tudtak felszállni, a futópályát keresztező más repülőgépek miatt. A légiforgalmi irányító ezt nyugtázta, majd arra utasította a svájci repülőgép személyzetét, hogy guruljanak vissza a futópálya küszöbéhez a várakozási pontra – írja az airportal.hu.
Mind a három járat egy másik frekvencián kapott engedélyt a 04L futópálya keresztezésére a légiforgalmi irányítástól.
A légiforgalmi irányítók az esemény után folytatták a munkájukat, egyik járatot sem utasították megállásra, de jobb nem belegondolni, mi lehetett volna az ott kialakult fejetlenség miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.