A Boeing aggodalmainak adott hangot a rivális Airbus legújabb, keskeny törzsű repülőgépének, az A321XLR-nek a kialakítása miatt, mondván, hogy az új típusú üzemanyagtartály tűzveszélyes lehet - derül ki a reuters.com híréből.
Nem teljesen szokatlan, hogy az egyik gyártó egy másik vállalat gépét kritizálja, ám ez most egy eléggé sarkalatos pillanatban történt, amikor a Boeing éppen kilábalni látszik a 737 MAX miatti kétéves biztonsági "válságból", az Airbusnak pedig épp ebből fakadóan kell szigorúbb követelményekkel szembenéznie.
A Boeing az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynökségéhez (EASA) is benyújtott egy beadványt, melyben azt írja, hogy az A321XLR üzemanyagtartályának felépítése, melynek kialakítása a gép hatótávolságának növelését célozza, „sok lehetséges veszélyt rejt magában". Míg a legtöbb gépben az üzemanyagtartályok a szárnyakban és a központi részen találhatók, a hosszabb utakra néhány A321-es esetében már korábban beépítettek a raktérbe plusz üzemanyagtartályokat, az A321XLR esetében viszont az egyik tartályt közvetlenül a törzsben alakítják ki, a gép alakját követve.
Az EASA januárban azt mondta, speciális feltételeket szab majd ebben az esetben az utasok biztonságának érdekében. Mint mondták, a géptörzsbe épített üzemanyag-tartály különösen akkor jelenthet problémát, ha a gépen belül tűz üt ki, ilyen esetben, ha nem eléggé védett a tartály, akkor előfordulhat, hogy nem jut elég idő az utasok evakuálására.
A Boeing ehhez hozzátette, hogy az is kockázatot jelenthet, ha egy gép letér a kifutópályáról, vagy a kerekei meghibásodnak. Mint az Airbus szóvivője válaszul elmondta, "a nyilvános konzultáció a repülőgép-fejlesztési program részét képezi, és a felmerült kérdéseket a szabályozókkal együtt fogják megoldani".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.