A Sriwijaya Air balesetéről szóló előzetes jelentés szerint a pilótáknak már szinte azonnal a felszállás után küzdeniük kellett azért, hogy irányban tartsák a Boeing 737-500-as repülőgépet. A gép a Jáva-tenger felett járt, amikor megszakadt vele a kapcsolat.
A gép négy perccel a felszállás után érte el a legnagyobb magasságot, 10 900 lábat, de 21 másodperc múlva már 250 lábbal volt a tengerszint felett, vagyis körülbelül 340 mérföld/órás (mintegy 547 km/órás) sebességgel zuhant.
Mint Nurcahyo Utomo, az indonéziai nemzeti közlekedésbiztonsági bizottság vezetője elmondta, hogy miután a gépen bekapcsolták a robotpilótát, a bal oldali hajtóművet szabályozó kar hátrafelé mozgott, csökkentve ennek a hajtóműnek a tolóerejét. Ez az automatika már korábban is okozott problémákat a pilótáknak. Ez a gép ugyan kilenc hónapot állt a járvánnyal kapcsolatban, de a légitársaság ellenőrizte, mielőtt újra forgalomba állt.
Mint az airportal.hu cikkéből kiderül, a gép karbantartási naplója alapján megállapították, hogy január 3-án és 4-én jelentettek ezzel kapcsolatos hibát. Ezeket követően a karbantartók megtisztították a rendszer elektromos csatlakozóit és a hozzá kapcsolódó egyes kezelőszerveket (pl. TOGA gomb), az utána lefuttatott ellenőrzések nem jeleztek hibát, így tanúsították, hogy a gép alkalmas a repülésre. A január 5. és a katasztrófa bekövetkezése közötti napokban nem merült fel probléma a tolóerő-szabályzó automatikával vagy a gép más rendszereivel a karbantartási napló szerint.
Mint a portál írja, a hajtóművek teljesítményét szabályzó automatika hibája esetén a pilótáknak egy kapcsolóval lehetősége van a berendezés inaktiválására és a gázkarokkal a hajtóművek teljesítményének kézi beállítására, így a repülőgép teljesíthet járatot a rendszer ismert hibája vagy működésképtelensége esetén is, ha ezt megfelelően dokumentálják, és a pilóták az automatikát nem használják. Ebben az esetben azonban a pilóták ahelyett, hogy lekapcsolták volna a hibás rendszert, és a továbbiakban kézzel szabályozták volna a hajtóművek teljesítményét, megpróbálták működésre bírni az automatikát.
Innen nem messze zuhant le egyébként két évvel korábban a Lion Air gépe is, mely szintén néhány perccel az indonéz fővárosból való felszállás után zuhant a Jáva-tengerbe. Ez volt a Boeing 737 repülőgépek két, egymást követő balesetéből az első, amelyek miatt ez a típust végül 20 hónapig kényszerült parkolni világszerte, míg a szoftvereivel kapcsolatos aggályokat kivizsgálták. A Maxok azóta egyre több helyen repülhetnek újra. A Sriwijaya Air járat a Boeing 737-es "klasszikus" változata volt.
2007-ben az EU az összes indonéz légitársaságot a biztonsági aggályok miatt "feketelistára" tette, vagyis megtiltotta vagy korlátozta az Európai Unión belül ezeknek a légitársaságoknak a működését, amelyekről úgy véli, hogy nem felelnek meg a nemzetközi biztonsági előírásoknak - adja hírül az independent.co.uk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.