Budapest is szerepel a Virgin Atlantic bővítési terveiben

Budapest
PUBLIKÁLÁS: 2019. szeptember 18. 14:13

Ambiciózus bővítési tervvel állt elő a Virgin Atlantic arra az esetre, ha megépül Heathrow harmadik futópályája, és a brit kormány megreformálja a rendelkezésre álló résidők kiosztását London központi repülőterén – számol be róla az Airportal.

Forrás: Steve Fitzgerald/wikipedia.org

A légitársaság bővítési terveiben a London-Heathrow – Budapest útvonal is szerepel, megtörve a British Airways monopóliumát a viszonylaton. A Virgin Atlantic célja, hogy egy második nemzeti légitársaságként működjön fő bázisán, London-Heathrow-n.

A légitársaság 2026-ra 84 új útvonallal növelné hálózatát. A legnagyobb brit reptérről 12 belföldi, 37 európai és 35 hosszútávú útvonalat nyitna a cég, amennyiben a kormányzat a piaci versenynek kedvező irányba változtatja meg a heathrow-i résidők leosztásának szabályait.

Ezzel a légitársaság Heathrow-ról induló útvonalainak száma száz fölé bővülne a következő évtized közepére. A Virgin Atlantic 37 tervezett európai útvonalából tizenkét olyan van, amelyen jelenleg monopol helyzetben van egy másik légitársaság, ezek között van Budapest is.

Budapest mellett Barcelona (BCN); Bázel (BSL), Berlin (TXL); Köln (CGN), Cork (CRK), Göteborg (GOT), Luxembourg (LUX); Lyon (LYS), Nizza (NCE), Prága (PRG) és Toulouse (TLS) szerepel a légicég listáján, ahol versenybe szállna a jelenleg egyedüliként közlekedő légitársasággal.

A közlés szerint a tervezett 12 új belföldi útvonal között Exeter (EXT), Liverpool (LPL), Jersey (JER), Guernsey (GCI) szerepel, ezekre a repterekre jelenleg nem lehet közvetlenül eljutni Heathrow-ról. A másik nyolc belföldi útvonalon – Aberdeen (ABZ), Belfast (BHiD), Edinburgh (EDI), Glasgow (GLA), Inverness (INV), Manchester (MAN), Newcastle (NCL) és Newquay (NQY) – a British Airways vagy a FlyBe jelenleg is repül.

A cég útvonaltérképén a hosszútávú járatok között is számos új célállomás szerepel. A futópályáinak kapacitás-maximumán működő, legnagyobb brit repülőtéren a le- és felszállási slotok 55%-át a az IAG-hoz tartozó légitársaságok birtokolják, amely a Virgin Atlantic álláspontja szerint nem kedvez a piaci versenynek.

A Virgin Atlantic hálózatbővítése jótékony hatással lenne a repülőjegy árakra kiemelten azokon az útvonalakon, ahol a British Airways/IAG monopóliumot élvez. A cég álláspontja szerint az utasok ezeken az útvonalakon jelenleg legalább 10%-kal fizetnek többet annál, mintha versenyhelyzet lenne.

A 2026-ra tervezett bővítés előfeltétele azonban, hogy a harmadik futópálya tényleg megépüljön Heathrow-n és a résidők kiosztásának metódusán változtasson a mindenkori brit kormány.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.