
A Japánba érkező külföldi turisták átlagosan százezer forintnyi összeget költenek shoppingolásra, vagyis többet, mint amennyit étkezésre – 70 ezer forint – és az egyéb programjaikra, például városnézésre, szórakozásra – 28 ezer forint – összesen, írja a Skift.com.
Mire költenek el ennyi pénzt az emberek Japánban? A Japán Turisztikai Hivatal adatai szerint a látogatók több mint fele nagyjából húszezer forintot költ édességekre, amiket szuvenír-boltokban, bevásárlóközpontokban árulnak. A felmérés szerint a legtöbbet a thaiok (közel 40 ezer forint) a kínaiak (26 ezer forint) és a tajvaniak (19 ezer forint) költenek nasira.
Népszerű szuvenír még az alkohol és a dohánytermékek: átlagosan 25 ezer forintot költenek ezekre az utazók. Az orosz turisták ennek a dupláját, de az ausztrálok is elég iszákosnak tűnnek, átlagosan 37 ezer forintinyi jent költenek italra a vakációjuk során.
Persze nemcsak az édességek és az italok a népszerűek: sok helyi termék is fogy. A francia turisták 35 százaléka tér haza egy tradicionális japán öltözettel gazdagabban, de az amerikaiak (26,9 százalék) és a kanadaiak (28,7 százalék) is szeretnek japán viseletben pompázni hazatérésük után. A manga és anime képregények sem maradnak ki a vásárlók kosarából, átlagosan 23 ezer forintot költenek ezekre a turisták. Leginkább a francia és ausztrál látogatók szeretik ezeket az újságokat és könyveket.
A Japán Turisztikai hivatal egyébként 2005 óta minden évben meghirdeti a legnépszerűbb szuvenírek versenyét. Idén 636 nevezett tárgy közül az unryu washi rampu nevű japán papírlámpás győzedelmeskedett – a bírák 15 ország turisztikai szakértőiből kerültek ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.