Amerika még mindig nagy kocsikat akar

Audi
PUBLIKÁLÁS: 2013. január 27. 23:00
A legnagyobb, ráadásul évkezdő amerikai autószalon Detroitban immáron nem csupán a helyieknek szól, de az európai érdeklődők számára is áthozzák azon modelleket, melyekkel nem akarják megvárni a genfi bemutatót.
Bors

Amerika a méretes autók, a nagy teljesítményű motorok hazája. Az óriási távolságok miatt tényleg szükség is van a gyakran 300-400 lóerős motorokra, amivel együtt jár az öblös fogyasztásuk. Persze alkalmanként bemutatnak kisebb teljesítményű autókat is a Detroiti Autószalonon, sőt az idei kiállításon több, elsősorban Európának szánt modell tanulmányát is itt szellőztették meg az autógyártók.

Így tett a Toyota is, mikor a porondra állította a Corolla Furiát, amiben csak reménykedni tudunk, hogy valóban a jövő Corolla-formáját ismerhetjük meg. Gyakran írtak, írtunk már arról, hogy a világelsők közé tartozó japán gyártó termékei inkább megbízhatóságukról és kényelmükről híresek, mintsem világmegváltó formavilágukról, de most felcsillant a remény: a Corolla Furia igazi előrelépés lenne a látványos, szép autók világa felé. Bízunk benne, hogy a végső, utcára kerülő modell nem változik jelentősen.

A Volkswagen egyszerre két szabadidő-autót is elhozott, egy kicsit és egy nagyot. A világelsőségre törő konszern egy minden eddiginél nagyobb terepest gyártott külön Amerikának, míg az öreg kontinensre egy kisebb, barátságosabb méretűt kínál. A Cross Coupé tanulmányverzióját tavaly már láthattuk, de most Detroitba eljött a végleges, gyártásra érett változat is, ugyanakkor a CrossBlue egy közel ötméteres, hatszemélyes autó, melynek a gyár által megadott fogyasztása ­mind­össze 2,1 liter százon, ­köszön­hetően a dízel-hibrid hajtásláncnak.

Hasonló csodára képes az Audi újdonsága is. Az RS7 motorterébe egy biturbós 4 literes V8-as motort építettek, mely 560 lóerővel mozgatja a négyajtós modellt, és nem több mint 3,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százig. Mindezek ellenére a gyár mérései szerint a vegyes fogyasztása 9,8 l/100 km, ami elsősorban a részterheléskor a hengerek felét lekapcsoló rendszernek köszönhető. Ha a vezető finoman ad gázt, s nincs szükség komolyabb teljesítményre, akkor a 2-es, 3-as, 5-ös és 8-as hengereket kikapcsolja a vezérlés, és természetesen stop-start is segít az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében.

A BMW egyre inkább foglalkozik az elektromos hajtással, és korábbi tanulmánymodelljei után egy újabbal lepi meg a közönséget. Az i3 Concept Coupé futurisztikus fazonját szénszálas műanyagból formázták, motorterébe egy 170 lóerős elektromotort rejtettek, és ez a hagyományoknak megfelelően továbbra is a hátsó kerekeket hajtja. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.