A legnagyobb, ráadásul évkezdő amerikai autószalon Detroitban immáron nem csupán a helyieknek szól, de az európai érdeklődők számára is áthozzák azon modelleket, melyekkel nem akarják megvárni a genfi bemutatót.
Amerika a méretes autók, a nagy teljesítményű motorok hazája. Az óriási távolságok miatt tényleg szükség is van a gyakran 300-400 lóerős motorokra, amivel együtt jár az öblös fogyasztásuk. Persze alkalmanként bemutatnak kisebb teljesítményű autókat is a Detroiti Autószalonon, sőt az idei kiállításon több, elsősorban Európának szánt modell tanulmányát is itt szellőztették meg az autógyártók.
Így tett a Toyota is, mikor a porondra állította a Corolla Furiát, amiben csak reménykedni tudunk, hogy valóban a jövő Corolla-formáját ismerhetjük meg. Gyakran írtak, írtunk már arról, hogy a világelsők közé tartozó japán gyártó termékei inkább megbízhatóságukról és kényelmükről híresek, mintsem világmegváltó formavilágukról, de most felcsillant a remény: a Corolla Furia igazi előrelépés lenne a látványos, szép autók világa felé. Bízunk benne, hogy a végső, utcára kerülő modell nem változik jelentősen.
A Volkswagen egyszerre két szabadidő-autót is elhozott, egy kicsit és egy nagyot. A világelsőségre törő konszern egy minden eddiginél nagyobb terepest gyártott külön Amerikának, míg az öreg kontinensre egy kisebb, barátságosabb méretűt kínál. A Cross Coupé tanulmányverzióját tavaly már láthattuk, de most Detroitba eljött a végleges, gyártásra érett változat is, ugyanakkor a CrossBlue egy közel ötméteres, hatszemélyes autó, melynek a gyár által megadott fogyasztása mindössze 2,1 liter százon, köszönhetően a dízel-hibrid hajtásláncnak.
Hasonló csodára képes az Audi újdonsága is. Az RS7 motorterébe egy biturbós 4 literes V8-as motort építettek, mely 560 lóerővel mozgatja a négyajtós modellt, és nem több mint 3,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százig. Mindezek ellenére a gyár mérései szerint a vegyes fogyasztása 9,8 l/100 km, ami elsősorban a részterheléskor a hengerek felét lekapcsoló rendszernek köszönhető. Ha a vezető finoman ad gázt, s nincs szükség komolyabb teljesítményre, akkor a 2-es, 3-as, 5-ös és 8-as hengereket kikapcsolja a vezérlés, és természetesen stop-start is segít az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében.
A BMW egyre inkább foglalkozik az elektromos hajtással, és korábbi tanulmánymodelljei után egy újabbal lepi meg a közönséget. Az i3 Concept Coupé futurisztikus fazonját szénszálas műanyagból formázták, motorterébe egy 170 lóerős elektromotort rejtettek, és ez a hagyományoknak megfelelően továbbra is a hátsó kerekeket hajtja.