Hatalmas mínusszal zárja az idei nyarat a filmezés fellegvára. Hollywoodban már a pandémia előtt is kongatták a vészharangot, hogy a folytatások helyett jobb lenne az eredetiségre fókuszálni. A covid után a streamingszolgáltatók még nagyobb figyelmet kaptak, 2023-ban úgy tűnt, a Barbenheimer jelenségnek köszönhetően visszatérnek a mozikba az emberek, de tavaly a Glicked (vagyis a Gladiátor II. és a Wicked) már nem tudta megismételni ezt a bravúrt, ugyanis a szandálos film durván alulteljesített a boszorkányokkal szemben. Pár évvel korábban nyár végére csont nélkül 4 milliárd dollárt termelt Hollywood, idén többszáz milliós mínuszban vannak, miközben egyre drágábbak a jegyek. Vajon ez a vég kezdete és pár éven belül luxuscikk lesz a mozizás?
Idén eddig 2 filmnek sikerült átlépnie a mágikus 1 milliárd dolláros álomhatárt, ami igazán gyatra teljesítmény tekintve, hogy brutális költségvetésű látványfilmek uralták a nyarat. A Variety cikke és a boxofficemojo.com adatai alapján a szokásos 4 milliárd dollár mintegy 400 millióval elmarad, önmagában is kellemetlen, de ha belevesszük a mozijegyek árának drágulását, akkor pláne. A Zhe Ha 2 ráadásul a kínai piacon szedte össze a bevétele több, mint 95 százalékát, így releváns adatnak csupán Lilo és Stitch kalandja maradtak, akik picivel több, mint 1 milliárdot hasítottak idén. A film költségvetése ráadásul töredéke volt a Marvel szuperprodukcióknak, a csillagkutya mindössze 100 millió dollárból készült.
Nézzük:
Mint látható, a látványfilmekre idén is sokan kíváncsiak voltak, de ha ehhez hozzávesszük, hogy az itt látott filmek 200-300 millió dolláros és legalább 100 millió dolláros marketingköltséggel készültek, máris jól látható, hogy nem túl rózsás a helyzet. A fenti bevételi adatok fele ugyanis a moziknál marad, így egyértelműen kijelenthető, hogy a Mission: Impossible – A végső leszámolás, A Fantasztikus 4-es: Első lépések, Amerika kapitány: Szép új világ és a Mennydörgők* elég combos bukások lettek. Brad Pitt és Superman is csak szolid hasznot hoztak, gyakorlatilag a dinók, a pixelfigurák és az űrkutya volt képes jelentős profitot termelni.
A sokszor felvetett kérdés, hogy az agyonhasznált szuperhősfilmek helyett, miért nem fejlesztenek eredeti forgatókönyveket, ugyanis a 2025-ös év is bizonyította, hogy lehet kiemelkedő sikereket csinálni kevés pénzből, és adott esetben nagy sztárok nélkül is. Idén főleg a horrorzsánere hozott megújulást, de a romantikus filmek kedvelőinek is kedveztek.
Szépítésre még van esély, ugyanis pár nagyszabású produkció van az álomgyár tarsolyában. Szeptemberben érkezik Leonardo DiCaprio új filmje: az Egyik csata a másik után. Októberben Jared Leto feszít a Tron: Ares-ban, ahogy novemberben olyan Glen Powell Menekülő embere, a Wicked 2. része, illetve a Zootropolis 2. is bevonzza a nézőket a mozikba. Decemberben egyértelműen az Avatar: Tűz és hamu uralja majd a vásznakat az előrejelzések szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.