Darren Aronofsky balettos pszichothrillerje 15 évvel ezelőtt piruettezett be a mozikba. A főszerepekben Natalie Portman, aki pont egy éve mondott búcsút balettkoreográfus férjének, Vincent Cassel és Mila Kunis kalauzolnak végig minket a new york-i balett kegyetlen világán. A Fekete hattyú már premierjekor is nagy port kavart, az egész világ a filmről beszélt, a lelkesedés pedig 15 év távlatából is töretlen. Ha már láttad, akkor érdemes újra elővenni, ha pedig nem, akkor itt az ideje bepótolni ezt a hiányosságot.
Aronofsky első ránézésre biztonsági játékot játszott, amikor egy ekkora klasszikust választott alapul, mint A hattyúk tava. Közismert történet, tragikus szerelmi szál, jó és rossz harca, mindez Csajkovszkij grandiózus zenei aláfestésével. Ehhez hozzáadott egy szintén unásig ismételt showbiznisz-cselekményt. A csendes, de végtelenül tehetséges lány, aki megkapja élete nagy lehetőségét. De ahogy korábban a Rekviem egy álomért rendezésével is hasonlót bizonyított, sejthető volt, hogy a Fekete hattyú sem a könnyen emészthető filmek sorát erősíti majd.
A Natalie Portman által alakított Nina Sayers tipikus példája lehetne minden ambiciózus fiatal balerinának. Megszállott módon gyakorol, de édesanyja (Barbara Hershey) sem bánik vele kesztyűs kézzel. A levitézlett balerina szinte fojtogató módon óvja Ninát a balett könyörtelen világától. A balett-történet egyik legfontosabb darabja, A hattyúk tava főszereplő nélkül marad, amikor Beth Macintyre, akit a Stranger Things sztárja Winona Ryder alakít, kénytelen visszalépni a Hattyúhercegnő szerepétől. Nina és a többi lány a tánckarból ugrásra kész, hogy betöltse szerepét, ehhez viszont el kell nyerniük a rettegett rendező, Thomas Leroy elismerését, akit a legközelebb Quasimodo szerepében tetszelgő Vincent Cassel alakít. Mindeközben új taggal bővül a társulat Lily (Mila Kunis), a kicsit sem fegyelmezett táncos személyében, aki rendkívül tehetséges és veszélyt jelenthet a törtető táncosok esélyeire. Leroy választása mégis Ninára esik, akinek egy személyben kell eljátszania a kecses és makulátlan fehér hattyút, és annak ikertestvérét, a gonosz fekete hattyút is. Míg előbbire Nina a legtökéletesebb választás, a próbákon kiderül, hogy a visszahúzódó lány túlságosan merev a fekete hattyú romlottságnak megfelelő ábrázolásához. A külső bonyodalom itt indul, de ahogy haladnak az események, belső konfliktussá válik a fiatal balerinában. Nina egyre furcsább fizikai tüneteket produkál, amik rémálmokkal és hallucinációkkal társulnak. Ahogy közeledik a bemutató és a lány próbál megfelelni mindkét elvárt szerepnek, úgy leszünk szemtanúi elméje fokozatos meghasadásának. Ahogy jó és rossz, tiszta és romlott küzd a színpadon, úgy küzd Nina is belső démonaival, és már a néző sem tudja eldönteni, mi a valóság és mi az, ami csak a balerina elméjének játéka. A bemutató estéjére érkezik el az igazi katarzis, Arronofsky a végsőkig feszíti a húrt, majd egy olyan befejezést ad nekünk, ami még napokig velünk marad.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.