Óriási a nyomás az orosz rendezőkön: úgy kell jól vizsgázniuk, hogy csak három hete adták át a pályát, ráadásul Jules Bianchi balesete miatt a biztonsági intézkedéseken is szigorítaniuk kellett.
Nemcsak az F1-es mezőnynek lesz utazás az ismeretlenbe a szocsi kaland – hiszen legtöbben nem jártak eddig Oroszországban –, a rendezőknek sincs tapasztalatuk az F1-es futam lebonyolításában. Ezért a kicsúszó autók mentését végző daruskocsi-problémát – ilyen okozta a 25 éves Bianchi súlyos fejsérüléseit – úgy oldják meg, hogy a munkagépet kizárólag akkor küldik a pályára, ha a versenybíróság engedélyt ad rá.
– Megtettünk minden óvintézkedést, amit a Nemzetközi Automobil Szövetség kért, sőt, a pálya egyes szakaszain még többet is – mondta az orosz futam konzultánsa, Richard Cregan az Autosportnak. Azt is elárulta, az idő rövidsége miatt nem volt idejük lecserélni a tizenkét munkagépet, elgondolkoztak azon, hogy Monacóhoz hasonlóan a jövőben fix darukat alkalmazzanak, amelyeknek csak a emelőkarjuk nyúlik be a pályára.
Ez a megoldás persze nyilván költségesebb a jelenleginél, ám sokkal biztonságosabb és hatékonyabb.
A mezőny egyébként Szocsiban sem feledkezik meg Bianchiról, a Toro Rosso pilótája, Jean-Éric Vergne kezdeményezésére egy sisakjukra ragasztott matricával üzennek az életéért küzdő társuknak.
Nem adta el a baleset képeit
Készültek közeli fotók Jules Bianchiról közvetlenül a baleset után, ám Vladimir Rys fotós nem értékesítette azokat. – Láttam, amint nekicsapódik a darunak. A feje a cockpitnek dőlt, tudtam, nagy a baj. Fotózni kezdtem, de amikor megjött az orvos, abbahagytam. Sokkoltak a látottak – mondta a 36 éves fotós.