Berki vacsorázni hívta rajongóit

Cristiano Ronaldo
PUBLIKÁLÁS: 2012. szeptember 12. 13:15
Népszerűséget és anyagi hasznot is hoz a világsztároknak a netes jelenlét. Idehaza még gyerekcipőben jár a közösségi oldalak kiaknázása, ám egyre többen ismerik fel a bennük rejlő lehetőségeket.
S. T. R.

A jamaicai sprinterfenoménnak, Usain Boltnak 8,8, Roger Federer svájci teniszezőnek 11,5, míg a portugál futballistának, Cristiano Ronaldónak 48 millió rajongója van a Facebookon. A földkerekség csillagai fényképeket és rövid történeteket osztanak meg magukról a rajongóiknak, esetenként bepillantást engedve a magánéletükbe is. A szurkolói oldalak kezelését rendszerint profi kommunikációs szakemberekre bízzák, ám előfordul olyan is, amikor maga a sportoló reagál egy-egy hírre, versenyre, eseményre.

Vagy gólra, mint nem is olyan régen Gerard Piqué esetében: a Barcelona spanyol focistája Gera Zoltán Liverpoolnak lőtt mesés találatát dicsérte a Twitteren (ahol négymillióan követik a bejegyzéseit) – mindössze néhány másodperccel a távoli bomba után.

– Tapasztalható, hogy esetenként maguk a sportolók kommunikálnak (ez a helyesírási hibákból és a meggondolatlan kijelentésekből is leszűrhető), ám jellemzőbb, hogy szakemberekre bízzák az oldaluk kezelését – magyarázta Szabados Gábor sportmarkenting- szakember.

– A külföldi sztárok esetében a világhálós jelenlét gazdasági vonzata is kimutatható, hiszen a szponzoráció arrafelé üzleti alapon működik. A sportoló termék, amit ugyanúgy kell eladni, mint bármi mást.

Szabados úgy véli, amíg külföldön ma már kötelező, addig idehaza még csak ajánlott a webes kapcsolattartás a rajongókkal.

Erre érzett rá Berki Krisztián is. Az olimpiai bajnok tornász eleve szeret internetezni, előbb a Facebook tetszett meg neki, majd rájött, milyen fontos eszköz került a kezébe. A több mint 16 ezer ember által kedvelt oldala kezelésében segítsége is akad, rajta keresztül tájékoztatja a szurkolóit. Jó példa, hogy a londoni olimpián már akkor lefotózta és kitette a közösségi oldalára az aranyérméről készült fényképet, amikor a doppingvizsgálatra várt.

A lólengés magyar királya a napokban vacsorára hívta azon rajongóit, akik az olimpiai időszakban indított szurkolói Facebook-kampány során a leglelkesebben drukkoltak neki. A megkérdezett londoni aranyérmesek közül egyedül Kozák Danuta mondta, hogy nem tagja a legnagyobb közösségi oldalnak – korábban jelen volt, ám törölte magát. Mint a korosztályából szinte mindenki, egyelőre magánszemélyként lép be a kardozó Szilágyi Áron is, aki, bár egyelőre nem jutott rá ideje, szeretné szorosabbra fűzni a kapcsolatot a londoni győzelemmel megsokasodott rajongóival.

– Már csak a sportágam népszerűsítése miatt is jó lenne felpörgetnem, kiszélesítenem a Facebook-profilomat – fogalmazott Szilágyi.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.