Michael Schumacher végre bebizonyította, még mindig pokolian gyors: a monte-carlói pályán a legjobb időt autózta Mercedesével. Ám pechjére öthelyes rajtbüntetése miatt csak hatodiknak indulhat.
Most sajnálhatja csak a hétszeres világbajnok Schumacher, hogy Barcelonában hátulról felöklelte Bruno Senna Williams versenygépét. Mert ha emiatt nincs az öt rajthelyes büntetése, akkor az élről várhatná a nagydíjat. Márpedig Monacóban rengeteget számít, ha valaki jó helyre kvalifikálja magát. Schumi azonban így is optimista.
– Elképesztő, hogy sikerült összehozni ezt a pole-pozíciót – mondta a német versenyző. – Főleg hogy minden pilóta számára ez az év futama. Az utóbbi két évben erre vártam, hogy itt lehessek. Végül ugyan a hatodik helyről indulok, de a célom nem változott, nyerni akarok.
Mark Webber persze csöppet sem bánkódott, hogy megörökölte az első kockát, s persze fogadkozik, hogy ezt a fórt nem fogja veszni hagyni. Annál is inkább, mert az időmérő alapján úgy tűnik, a Red Bull most inkább tőle várhatja az eredményt, csapattársa, a vb-címvédő Sebastian Vettel ugyanis csak szenvedett a pályán, a Q3-ra már ki se hajtott.
A McLaren világbajnoka, Jenson Button sem lehetett boldog, mivel ő már a legjobb tízbe sem fért be, a második etapban elvérzett. De a feltörekvő fiatalokra is rájárt a rúd. Sergio Pérez a tavalyi balesete után ismét összetörte az autóját, még a tréning elején nekicsapta a szalagkorlátnak a Saubert, aminek leszakadt a bal hátsó kereke. Ezzel pedig mért idő nélkül maradt, s kérdés, vajon össze tudják-e rendesen kalapálni szerelői a kocsit.
A barcelonai győztes, Pastor Maldonado pedig még délelőtt, a harmadik szabadedzésen koccolta Pérez gépét, s az agresszív manőver tíz rajthelyes büntetést ért a versenybíróknál. Így a venezuelai hiába lett kilencedik, végül csak a mezőny hátsó traktusából várhatja a zöld jelzést. Innen a dobogóra érni pedig felérne egy csodával.
Briatore szabálykönyvet ír
Az F1-bôl korábban száműzött Flavio Briatore újra fontos szerepet kapott: az olasz készíti elő a sorozat új szabálykönyvét. Az egykori csapatvezető mindössze százmillió dollárban (24 milliárd forint) maximalizálná a csapatok büdzséjét, és csökkentené az aerodinamika szerepét.
– A kisebb csapatok sikereit látva végre elgondolkozhatnak a topistállók, valóban szükség van-e rá, hogy annyi pénzt öljenek a fejlesztésekbe, amikor a töredékével is lehet nyerni – mondta Briatore. – Ráadásul a viszonylag olcsó abroncs egyenlítette ki az erőviszonyokat. Ez is mutatja, nem szabad az aerodinamika játszóterévé válni, inkább olyan technológiára van szükség, ami az utcán is hasznos.