
Több mint 70 hazai és 30 közép-európai tervező kápráztatta el 2026-os tavaszi-nyári kollekciójával a 16. Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) közönségét. A régió vezető divateseményét idén is hatalmas érdeklődés övezte: az Apollo Gallery-ben és a Millenárison rendezett bemutatókra 15 országból érkeztek divatipari szakértők, forgalmazók, valamint olyan neves divat- és életmódmagazinok szerkesztői és fotósai, mint a WWD, a METAL Magazin, a 10Magazine USA, a Vogue Adria, az ELLE ukrán, szlovén és román kiadása, vagy a cseh Harper’s Bazaar. A hazai sajtó és a szakma érdeklődése sem maradt el: rekordszámú, 7000 látogató érkezett a divatbemutatók és prezentációk helyszínére, Budapest-szerte pedig több mint 50 kísérőrendezvény várta a divat szerelmeseit.
„Kiemelt célunk, hogy szezonról szezonra egyre szélesebb és színesebb képet adjunk a régió divatvilágáról. Így irányítunk fókuszált nemzetközi figyelmet a hazai szereplőkre, ami hozzájárul láthatóságuk erősödéséhez, üzleti kapcsolataik bővüléséhez és eladásaik növekedéséhez. A divatipar a magyar gazdaság egyik dinamikusan fejlődő ágazata: 2023-ban a textília, ruházat, bőr- és bőrtermék gyártás területén 7 420, többségében vidéki KKV működött, a szektor árbevételének 80 százaléka pedig exportból származott. A kreatívipar támogatása ezért egyszerre jelent befektetést a munkahelyekbe, az exportba és az országimázsba” ‒ fogalmazott Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.
A kifutón hírességek is feltűntek: Nagy Evelin több szombati bemutatón is részt vett, Somossy Barbara Merő ruhában vonult, Csinszka pedig énekesként nyitotta a Borbala show-t. Az Unreal Industries kollekcióját boxolók, a NUBU bemutatóját a Szegedi Kortárs Balett 14 táncosa tette emlékezetessé. Zoób Katti záróshowjának első sorában pedig olyan divatikonok ültek, akik évtizedes, hazai és nemzetközi karrierútjukkal járultak hozzá a divatipar fejlődéséhez. Így kiemelt vendégként volt jelen Maróy Krisztina főszerkesztő, Módos Gábor fotóművész, illetve számos modell: Sütő Enikő, Mahelszki Adrienn, Csákvári-Sarnyai Eszter, Nádor Adrienn, Aipli Ági, Strich Szilvia és Háfra Mari is.
Az MDDÜ stratégiai céljai között kiemelt helyen szerepel a kreatívipari szakmák presztízsének erősítése, amely a BCEFW keretében is hangsúlyosan megjelent. Az egyetemekkel és szakképző intézményekkel kialakított együttműködéseknek köszönhetően idén több mint 30 oktatási intézmény közel 250 hallgatója és képviselője vehetett részt a bemutatókon, közvetlen tapasztalatot szerezve a kreatívipar működéséről.
A fenntarthatóság ebben a szezonban is a BCEFW egyik központi üzenete volt. A programkínálatban több esemény is az iparági környezettudatosság és az újrahasznosítás kérdéseire irányította a figyelmet. Ezt erősítette az a kezdeményezés is, amelynek keretében a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel és a Millenárissal együttműködésben cipő- és textilgyűjtő konténer kapott helyet a helyszínen, amely a BCEFW keretében teljesen megtelt.
A nagyközönségnek szóló programok mellett számos divatszakmai esemény is megvalósult ezekben a napokban, amelyek a tudásátadásra és az iparági párbeszédre helyezték a hangsúlyt. Rekordszámú 56 esemény várta a közönséget Budapest-szerte. Divatszakmai konferenciától kezdve, kedvezményes vásárlási lehetőségeken, izgalmas workshopokon és előadásokon keresztül minden érdeklődő saját ízlése mentén fedezhette fel a divat világát.
A Magyar Divat & Design Ügynökség 2018-as megalakulása óta rendezi meg évente két alkalommal a közép-európai régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Weeket. Az esemény évek óta a nagyközönség, a buyerek, a tervezők, az influenszerek, valamint a hazai és a nemzetközi média találkozásának elsőszámú állomását jelenti a térségben. A hazai divat- és designipari rendezvények hozzájárulnak Magyarország turisztikai vonzerejének és a nemzetgazdaság növekedéséhez, láthatóságot biztosítanak a magyar márkáknak, továbbá nemzetközi megrendeléseket eredményeznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.