Labubu lázban ég a világ: Csuti megfejtette a játék titkát!

Dubai csoki
PUBLIKÁLÁS: 2025. június 23. 08:00 / FRISSÍTÉS: 2025. június 23. 11:29
Odáig és vissza vannak érte a világon egy furcsa, szőrös és mégis cuki plüssfigurának. A Labubu babák térhódítása vitán felül áll, ami már hazánkat is elérte. Mindenki izgatottan bontja ki a dobozát, hogy mégis melyik szörnyecskét rejti a csomagolás. Az ára a csillagos ég, de mégis mi a titka?

Tavaly a dubai csoki hozta lázba a TikTok és a többi közösségi felületeket használóit, most pedig valami új hódít. Itt a Labubu láz! Kész világőrület tört elő Kínából, félig nyúlra, félig manóra hasonlító plüssfigurát milliókért adják, és senki nem érti, mi okozza a szenzációt? Most kiderítettük, miért olvad a szív, és pengetik ki az olykor több százezer forintot egy ilyen játékért. Le fog esni az állad!

labubu
A Labubu babákért oda és vissza vannak az emberek. Mégis mi a titka? /  Fotó: Katerina Elagina /  Shutterstock 

Dubai csoki után Labubu

Valósággal elszabadult az ára a Labubu babáknak. Csak a TikTokon milliók unboxingolnak, bontják ki a dobozt, amiben a furcsa szörnyfigurák egyike megbújik. Világsztárok, köztük Rihanna, Dua Lipa, sőt még David Beckham egykori szövetségi kapitány is a táskáján hord belőle egyet. Itthon pedig a többi között az egyik legnépszerűbb influenszer, Whisperton, sőt még Szabó András Csuti is megajándékozta kedvesét, Biankát egy ilyen kis játékfigurával.

Bár ez a plüss már egy évtizeddel ezelőtt is létezett, a népszerűség csúcsára mégis az utóbbi években kezdett eljutni. A vásárlási őrület azután robbant be, hogy a Blackpink K-pop csapatban lévő Lisa ezzel fotózkodott a közösségi médiában. A Labubu akár 150 ezer forintba is kerülhet és úgy látszik, a határ a csillagos ég.

Kapaszkodj! A héten egy honkongi aukciós ház egy kisgyerek méretű, 131 centiméteres Labubut értékesített, a licit végén a plüss óriási összegért kelt el – 150 ezer dollárért, vagyis 52 millió forintért talált gazdára.

Az ember méretű Labubu lett a világ legdrágább ilyen jellegű játéka, és itthon is hatalmas összegeket képesek kiadni érte az emberek. A TikTokon ellepték az olyan videók, ahol zokogva, izgatottan bontják ki a „vakdobozt”, ami a játékot rejti.

Marad, vagy nem marad az őrület?

Csuti szerint a közösségi média ereje is közre játszhatott, hogy egy új őrület, TikTok-trend terjed.

Ez a fear of missing out hatás, tehát hogy azok a személyek, akik kötődnek ilyen tárgyakhoz, félnek lemaradni róla, ezért megveszik. Az egészben ráadásul van egy misztikum, megvásárolod, de nem tudod biztosan hogy melyik Labubu van benne. A klasszikus unboxing-élmény, mint faktor is benne van. A kicsomagolás, a rejtély, hogy mégis melyik plüss van benne.

– részletezte a Borsnak a Borsnak a TV2 műsorvezetője, a Socialguru marketing ügynökség alapítója.

A marketingszakember szerint a játékot idealizálják, hiszen világsztárok, influenszerek is beszereztek be belőle. Az ő rajongótáboruk pedig felturbózza az érzést: „nekem is kell”!

- Ezeknél a termékeknél már csak a képzelet szab határt, hogy mennyiért kellhet majd el a jövőben. Hogy mi lesz a Labubu-őrület vége, fenn marad-e, függ attól, hogy lesznek-e új figurák, közös kollekciók – részletezte Csuti, aki úgy látja: a játék forgalmazója is még csak most szembesült vele, mekkora a kereslet a Labubu iránt.

labubu
Csuti szerint a Labubu egyik sikerének titka az unboxing élmény / Fotó: Bánkúti Sándor

A Labubu jövője most a gyártó kezében van.

Valamilyen kreativitást muszáj lesz bele tennie a gyártónak, hogy ne csak solo-babák legyenek, hanem mondjuk történetek, kéz a kézben lévő babák mondjuk. Az sem ördögtől való, hogy majd itthon ugyanolyan rendezvények lesznek, mint mondjuk egy Sneaker-fesztivál.

– zárta szavait Csuti.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.