Dühösek a felhasználók: új idegesítő funkciót kapott a WhatsApp – sokan törölnék

Meta
PUBLIKÁLÁS: 2025. június 18. 10:55
Sokan panaszkodnak az appra.

A világ egyik legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazása, a WhatsApp – havi 2,8 milliárd felhasználóval – eddig hirdetésmentes volt, de ennek most vége. A Meta (Mark Zuckerberg cége) ugyanis bejelentette: reklámokat vezetnek be az appon belül.

telefon, applikációk, közösségi média, WhatsApp
Lehet más opciót kell találnunk a WhatsApp helyett? 
Fotó: P. Kijsanayothin (Illusztráció)

A változtatás nem aratott osztatlan sikert. A felhasználók felháborodva reagáltak: 

Ez a Meta eddigi legbutább ötlete!

– írta valaki, míg mások egyenesen a WhatsApp törlésére és a Telegramra való áttérésre buzdítanak. 

Irány vissza a Nokia 3310-re!

– írta egy másik kommentelő. A Meta nyilatkozata szerint a reklámok először csak a 2017-ben bevezetett „Státusz” funkcióban jelennek meg, és nem szakítják meg a beszélgetéseket. Vagyis ha valaki csak chatelésre használja az appot, egyelőre nem fog érezni változást. Ugyanakkor James Bore technológiai szakértő szerint ez csak a kezdet: 

A Meta eddigi története alapján előbb-utóbb minden platformon mindenhová reklámokat fognak bepréselni, függetlenül attól, mennyire rontja a felhasználói élményt.

A WhatsApp ugyan hangsúlyozza, hogy az üzenetek továbbra is végponttól végpontig titkosítottak, azaz a Meta sem lát bele a tartalmukba, mégis begyűjtenek adatokat a felhasználókról, például ország, város, nyelv és a reklámokkal való interakció alapján. 

Sem telefonszámot, sem üzenet tartalmat nem adunk át a hirdetőknek

– ígérik.

Csakhogy a felhasználók bizalma megingott, főleg azok után, hogy a Meta egy új AI-gombot is bevezetett a chatfelületre – sokak szerint ez zavaró és „használhatatlan”. A WhatsAppot 2014-ben vásárolta meg a Meta (akkor még Facebook Inc. néven), de eddig tartózkodtak a hirdetésektől, írja a Daily Mail. Most viszont a bevételnövelés reményében megindult a reklám offenzíva. A felhasználók azonban ezt nem nyelik le könnyen. Vajon tényleg jön a digitális lázadás?

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.