Apa és lánya gépe lezuhant, magukra hagyták őket a pokol közepén

repülőgép
PUBLIKÁLÁS: 2025. október 05. 21:20
Könnyen tragédiával végződhetett volna az eset.

Egy ciprusi nyaralás rémálomba torkollott egy brit apa és 13 éves lánya számára, miután a TUI légitársaság gyakorlatilag magukra hagyta őket egy repülőgép-balesetet követő káoszban. 

Gép
Lezuhant a gép, apa és lánya magukra maradtak.
Fotó:   Pixabay (illusztráció)

A család gépe a tervek szerint augusztus 6-án este fél hat körül érkezett volna meg Birminghambe, de egy kisebb repülőgép balesete miatt a járatot Cardiffba irányították át. A TUI ígérete szerint buszokkal szállították volna tovább az utasokat, de ez soha nem történt meg.

„A nyaralás fantasztikus volt, de a hazautazás rémálommá vált”

 – mondta Jason Hall a brit sajtónak.

 „Azt ígérték, hogy buszokat biztosítanak, de amikor megérkeztünk, egyetlen TUI-alkalmazottat sem láttunk. A parkolóban több száz ember várt tanácstalanul – családok, gyerekek, kerekesszékesek –, és senki sem tudta, mi történik.”

A helyzet órák alatt kezelhetetlenné vált. Egy repülőtéri dolgozó közölte velük, hogy néhány busz már elment, de a 600 utasnak ez messze nem volt elég. Ezután mindenki telefonja egyszerre jelezte a TUI e-mailjét: saját költségen oldják meg a hazajutást.

„Egyszerűen magunkra hagytak minket”

 – fakadt ki az apa. 

„Sokan nem tudták volna kifizetni a 350–450 fontos taxikat, hiszen egy ekkora összeg azonnal megterhelő. Mi végül egy közeli szállodában találtunk szobát 85 fontért, mert nem akartam, hogy a lányom a reptéren aludjon.”

A család másnap négy különböző vonattal jutott el Cardiffból Birminghambe – mire visszaértek az autójukhoz, már egy parkolási bírság is várta őket. A férfi elveszítette egy napi fizetését, a szállásért és az utazásért fizetett, a TUI pedig kezdetben csak a vonatjegyek árát volt hajlandó megtéríteni.

„A TUI addig tökéletes, amíg minden rendben megy – de amint probléma van, eltűnnek.”

 – mondta Jason Hall, aki az eset után kijelentette: soha többé nem utazik a légitársasággal

A légitársaság később elismerte a hibát, és végül teljes kártérítést fizetett az apának. A TUI közleményében bocsánatot kért, hangsúlyozva, hogy a kényszerleszállás „tőlük független esemény” volt, ám elismerik, hogy a helyzet kezelése nem volt megfelelő.

Az eset sokakat felháborított az Egyesült Királyságban, és újra ráirányította a figyelmet arra, hogy a légitársaságoknak nemcsak a repülés közben, hanem a földön is kötelességük gondoskodni az utasaikról. Egy apa és lánya számára ez a nyaralás nem a napsütéses Ciprusról, hanem a felelőtlenség árnyékáról marad emlékezetes, írja a Mirror.

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.