Szinkronizálni kellett Fluimucil Ábelt. De miért?

Szinkronizálni kellett Fluimucil Ábelt. De miért?

reklám
PUBLIKÁLÁS: 2017. január 14. 10:00
Hu-Zo

Szinkronizálták „Fluimucil” Ábelt a manapság legtöbbet emlegetett tévéreklámban. A kisfiú eredeti, selypes hangja helyett már egy jobban beszélő, idősebb gyerekét lehet hallani, aki jóval fésültebben teszi fel a kérdést: De miért?

A szinte minden csatornán és minden órában sugárzott hirdetés a legtöbb érzelmet kiváltó reklám az utóbbi években. A „de cuki ez a kisgyerek!” hatás nagyon gyorsan elmúlt, a kisfilm tömegeket kezdett irritálni. Internetes mémek születtek szegény Ábelről, humoristák emlegették. Megkerestük a terméket forgalmazó céget, vajon a negatív hatás miatt szinkronizáltatták-e az eredeti szereplőt, ám érdeklődésünket elfogultságra hivatkozva barátságosan elhárították.

– Mindig az az érdekes, hogy a termék forgalma hogyan változik egy reklámtól – magyarázta viszont az egyik legismertebb hazai reklámszakember, Geszti Péter. – Ha beszédtémává válik, jót tehet az eladásnak, de egy kutatásból az is kijöhet, hogy az ismertsége ugyan nagy a terméknek, de az emberek elfordulnak tőle, mert idegesíti őket a reklámja. Hasonló volt anno „az orromat is tisztíccsa”, ami annyi kritikát kapott, hogy lecserélték a futballkapus szövegét „tisztítjá”-ra. Érdemes változtatni, még akkor is, ha a megkülönböztető erejét ezzel elveszti a hirdetés. A marketingben lényeges az alkalmazkodás. 

A régi verzió:

Az új verzió:

Kapcsolódó jegyzetünket itt olvashatják

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.