„Az előadásnak nem ez a jelmez, hanem az a lényege, miként derül ki egy anya számára, hogy egy idegen fiú valójában a fia, és mit képes megtenni érte.”
Furcsa és izgalmas darabban kapott főszerepet Gregor Bernadett. De nemcsak A Szfinx, avagy búcsú a kellékektől története ilyen, hanem a jelmez is, amelyet az Újszínház előadásához a gyönyörű színésznő testére álmodtak. A szárnyas aranyoroszlán ugyanis hatalmas keblekkel, rajtuk vörösköves mellbimbókkal jelenik meg a színpadon, műmellét kollégája, Varga Ádám harapdálja.
– Hubay Miklós egyfelvonásos darabja a thébai mondakört járja körül. Iokaszté királynő a bölcsőből kilopott fiát keresi szfinxként. A történet szerint utálja egérszagú, bűzös jelmezét, mégis újra és újra felölti, hogy megtalálja Oidipust, akit végül meglel, de csak úgy tudja megmenteni, ha házasságot köt vele, vagyis vérfertőzést követnek el – mesélte a történetet Berni, aki szerint a jelmez valóban meghökkentő.
– Több mint húsz éve vagyok színésznő, és éppen azért választottam ezt a pályát, hogy olyan darabokat játszhassak, mint ez. Az előadásnak nem ez a jelmez, hanem az a lényege, miként derül ki egy anya számára, hogy egy idegen fiú valójában a fia, és mit képes megtenni érte. A jelmezt egyébként a jelmeztervező korabeli rajzok és festmények alapján készítette el. Az aranyruhának ráadásul az előadásban megvan a dramaturgiai szerepe – mondta Berni, aki a színpadon a nézők szeme láttára ölti fel a szfinx ruháját.
– Nem hiszem, hogy a jelmez látványa elvonná a néző figyelmét a mondanivalóról, hiszen annak szerves része, a szóban elhangzó godolatok megerősítése – fogalmazott a színésznő.