Návai Anikó Los Angelesből, az Oscar-díjátadó helyszínéről jelentkezik kulisszatitkokkal.
Hihetetlen harc volt a magyar drukkerek között, hogy ki jut be az Oscarra..., de az nevet a végén, akinek nem sikerült jegyet szereznie! Hogy miért? Mert aki ismeri a Kodak Színházat, tudja, hogy a „szerencséseknek” csak a kakasülőre jutott hely és ember legyen a talpán, aki 4 órán át kibírja, hogy nincs előtte korlát, felülről beletérdelnek a fejébe, és 90 fokos szögben kell előregémberednie, ha a gyufaszálnyi embereket látni akarj a színpadon.
Sokan kérdezik, hogy miért olyan hosszú a gála, mikor a legfontosabb kategóriákat le lehetne tudni egy-két óra alatt. Hát azért, mert Hollywoodban nagyon szigorúak a szabályok, és ezek a filmakadémia kezét is megkötik. A filmes céhek és szakszervezetek ragaszkodnak ahhoz, hogy a sminkesek-fodrászok, jelmeztervezők-ruhások, az animátorok, a dokumentumfilmesek is bekerüljenek a „nagyszínpadra”, mert megérdemlik a televízió nyilvánosságát. Hogy a néző erről mást gondol, más kérdés, a szabály az szabály. Ettől fájjon a feje a filmakadémiának és a show producereinek, akiknek alaposan meg kell szórniuk a gálát a népszerűtlen kategóriákkal, egy csomó olyan szakemberrel, akikre nem kapcsolna rá a közönség – sőt, esetleg el is kapcsolja a tévét ezekben a pillanatokban.
Rutinos nézők már tudják, hogy a műsor elején jön a két „epizód”-kategória (a legjobb női és férfi mellékszereplő), és a végén, az utolsó félórában a legjobb színész, színésznő, rendező és film. De idén ez sem biztos. Hétpecsétes titok a gála műsorának sorrendje egészen az adásig.
Minket persze az érdekel legjobban, hogy mikor kerül sor a külföldi filmre, de ez is titok. Főleg azért, mert az utolsó héten nagyon felforrósodott a levegő a lehetséges nyertes körül. Bizonyám! Február elejéig az összes listán első helyen állt a Saul fia, de a nagy vetélytárs, a francia-török Musztáng nagyon beerősített az utolsó hetekben. A Musztáng fiatal lányokról szól, fiatal, csinos lány rendezte és emiatt (is) nagyon népszerű – a Saul viszont nagyon fontos, komoly film a témája miatt, magas szinten művészi a megvalósítás terén, mindenki elismeri.
Hát, ha minden papírforma szerint alakul – és ehhez már nem is kell az Oscar-díj! – a három fiú, Nemes Jeles László, Röhrig Géza és Erdély Mátyás csak látogatóba jár majd haza Budapestre. Mind a hárman válogathattak a legnagyobb hollywoodi művészképviseletek között. Mind a hárman a UTA-hoz (United Talent Agency) szerződtek, mert ez az az ügynökség, ahol legjobban „értik az európaiakat”. Fontos szempont ez mind a hármuknak, hogy elkerüljék azokat a csapdákat, amik a Hollywoodba csöppent külföldi tehetségeket legjobban fenyegeti. László például még véletlenül sem szeretne abba a hibába esni, amibe Florian Von Donnersmarck, a Mások élete Oscar-díjas rendezője, aki azonnal igent mondott a Turistára, mert nem tudott ellenállni egy Johnny Depp-Angelina Jolie projektnek. A bukás nem használt se Depp, se Jolie karrierjének, de sokat ártott Donnersmarcknak, aki azóta sem került elő Hollywoodban.