– Nem emlékszem arra sem már, hogy régen megfordultam már a Nemzeti Galériában, pedig már jártam itt. Nagyon szégyellem, de szerintem a sok antidepresszáns gyógyszer miatt ment tönkre a memóriám, pedig régen nagyon jó volt – mentegette magát rögtön az elején Nagy Kriszta.
Miután maradék emlékeit felidézve több párhuzamot is felfedezett Rippl-Rónai, Andy Warhol és saját élete között, egy lényeges eltérést mégis talált.
– Az én művészetem arról szól ebben a magyarországi helyzetben, hogy a művészetből bizniszt csináljunk. Itthon rossz néven veszik tőlem azt, amit egyébként Andy Warhol és a pop art a hitvallásának tartott. A legjobb művészet a pénzcsinálás, és a legjobb biznisz a művészet. Minden művész meg akar élni, abban a pillanatban, ahogy az ember leül a vászon elé, óhatatlanul prostituált lesz, mert már akkor tudja, hogy eladásra készíti a képet – vallotta be Tereskova. Arról is mesélt, hogy itthon szinte képtelenség eladni egy nagyobb képet pár milliónál többért.
– Azt gondoltam, hogy bevezetek Magyarországon egy új festészeti stílust: inkább csinálok egyforma képeket pici különbséggel. Adjuk el mindet, és azokkal keressünk annyit, mint 3-4 nagy képpel. Vagyis hatvanmillió dolláros képeket festek, és eladom húszezer forintért. Ezzel egy olyan csodálatos üzletet ajánlok az embereknek, aminek nem tudnak ellenállni. Többször csináltam ilyet, aminek az lett a vége, hogy az egész értelmiség és a szakmám rám támadt, hogy merészelek ilyen olcsó képekkel rontani a piacon – mesélte Tereskova sajátos stílusában, amivel akkora sikert aratott, hogy a látogatóknak fel sem tűnt, hogy már vége is lett az egyképes tárlatvezetésnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.