Egy kézen meg sem lehet számolni, hány haláleset történt a Jóban Rosszban című sorozatban. Nagy Tamás producer és a forgatókönyvírók nem bánnak kesztyűs kézzel sztárjaikkal.
Az, hogy Száraz Dénes karakterébe villám csapott, és ezzel a túlvilágra került, csak a jéghegy csúcsa, ha a Jóban Rosszban különös halálnemeit sorba vesszük. A Szikszai Rémusz által megformált Várnagy Előd betoncsizmában a Dunában végezte, Mihályfi Balázsnak a saját maga által megformált ikertestvérét kellett lelőnie, Fejes Timi karaktere öngyilkossági kísérlete után halálra égett, és akkor még nem is beszéltünk a sorozatgyilkosságokról vagy a terrortámadásról, ami megtizedelte a színészgárdát. De ebbe a sorba illeszkedik Liptai Claudia kiírása is, akit brutális autóbalesettel távolítottak el a sorozatból. A kiírások formái kreativitásról és némi szadizmusról árulkodnak.
– Nemcsak én találom ki a halálnemeket, de természetesen én is benne vagyok vastagon. Általában a mindenkori vezetőíróval, történetesen Zakál Edittel találjuk ki ezeket a fordulatokat. Nem a szadizmus a célunk – magyarázta a Borsnak Nagy Tamás, a széria producere.
– Ezek nagyon drámai történések, amikor egy szereplő távozik, igyekszünk minél nagyobb durranást csinálni belőle, hogy foglalkoztassa a nézőket. Ezek lehetőséget adnak arra is, hogy folytassuk a történetet. Ha valaki meghal, akkor napi sorozat lévén az összes következményét meg kell mutatnunk. Ha nagy a felütés, a történet lecsengését izgalmasabban lehet megírni – tette hozzá Nagy.
A producer szerint két szemüveggel kell figyelnie a dolgokat: nézőként és filmes szakemberként is.
– Producerként azt nézem, hogy a nézőre minél nagyobb hatást tegyünk. De arra is figyelnünk kell, hogy tizenkettes karikával sugározzuk a sorozatot, be kell férnünk a szabályok közé. Nem folyhat a vér patakokban, nem pattoghatnak a golyók, nem láthatunk lángokban elenyésző embereket. De filmszakmai szempontból is nézem a dolgokat, így igyekszünk különleges jeleneteket létrehozni. Amikor Liptai Claudiát kiírtuk a sorozatból, az a kaszkadőrtrükk, amikor százötven métert repült, és a levegôben többször átfordult egy autó, mielőtt a földbe csapódott, a magyar filmgyártás történetében páratlan dolog volt, az egész szakma kijött megnézni – büszkélkedett Nagy Tamás.