5 tévhit a vérnyomásmérésről

Sokan rendszeresen mérik odahaza a vérnyomásukat. Nekik segítünk most azzal, hogy néhány alapkérdésben rendet teszünk, eloszlatva a tévhiteket.
Sokan rendszeresen mérik odahaza a vérnyomásukat. Nekik segítünk most azzal, hogy néhány alapkérdésben rendet teszünk, eloszlatva a tévhiteket.

1. Naponta legalább 6-8 mérés szükséges
Heti 2-3 mérés elegendő, de ha panasz jelentkezik, vagy éppen gyógyszeres beállítás alatt áll valaki, akkor naponta akár 2-3 mérés is hasznos lehet.

2. Mindegy, milyen pózban mérünk
Nagyon fontos, hogy a mérés előtt pár percet töltsön nyugalomban. Mérés közben támassza meg a hátat és az alkart!

Ha rosszul mér, téves értékeket kaphat © shutterstock


3. Nem számít, milyen mandzsettája van a készüléknek
Vastagabb kar esetén nagyobb nyomásra van szükség az artéria összenyomásához. Ha kicsi a mandzsetta, ez megtévesztően magas eredménye­-ket hozhat.

4. A mandzsettát minél feljebb kell elhelyezni
A mandzsettát a szív magasságába kell felhelyezni, nagyjából a könyökhajlat fölött 1-2 centivel. Ennél jóval nehezebb a csuklós készülék felhelyezése, itt nagyon fontos a kar pozíciója.

5. A félautomata és az automata készülékek ugyanolyanok
A félautomatánál magunk pumpáljuk fel a mandzsettát, de mindkettővel elérhetünk pontos értéket.

Az ideális érték

Normális vérnyomásnál az első érték 120-129 higanymilliméter közt van, a második érték 80-84 higanymilliméter. Amennyiben 140/90-es vérnyomásértéket rögzítünk, mindenképpen orvoshoz kell fordulni.

Mézeskalács alapreceptet keresel? Próbáld ki a kedvencünket!

@borsonline

Elindult a Bors #dellatanc kihívása 💃 Töltsd fel a saját #dellatanc videódat a borsonline.hu-ra és nyerj Samsung fülhallgatót! #bors #reklam #nekedbe

♬ eredeti hang - Bors