"A te véleményed is számít!" - Konzultációt indított a fogyasztóvédelemről Magyarország Kormánya

fogyasztóvédelem
PUBLIKÁLÁS: 2025. április 14. 11:55
Nem mindegy, hogy a pénzünkért mit kapunk: aki jól ismeri a jogait és tájékozott, az körültekintőbben vásárol.

A Ripost írja, hogy a fogyasztóvédelem a vásárlással kapcsolatos jogokra terjed ki, ezek olyan szabályok, amik a vásárlókat védik és lehetőségeket biztosítanak számukra akár online, akár az üzletben történő vásárláskor.

Fogyasztóvédelem
A fogyasztóvédelem mindannyiunk ügye, ezért a fogyasztóvédelmi kérdőív kitöltése jó lehetőség arra, hogy mindenki  elmondja a véleményét / Fotó: Pexels (illusztráció)

Végigkíséri mindennapjainkat a fogyasztóvédelem

Manapság egyre többet vásárolnak az emberek, egyebek között ezért is végez fontos feladatot a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság, mivel a vásárlók jogait biztosítja. Dr. Eitmann Norbert Róbert, a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője hangsúlyozta:

A fogyasztóvédelemnek kiemelt jelentősége van kormányzati szempontból, de a mindennapokat tekintve is, hiszen végigkíséri az életünket, mindannyian fogyasztók, vevők vagyunk, életünk szinte minden napján.

Már egészen kicsi kortól jelentősége van a fogyasztóvédelemnek, mivel a szülők már az újszülött számára is vásárolnak és egyáltalán nem mindegy, hogy a pénzükért milyen minőséget kapnak. Külön figyelmet fordít a fogyasztóvédelmi hatóság a játékokra vagy tanszerekre, illetve a gyermektáborban használt eszközökre is, hogy megfeleljenek termékbiztonsági szempontból is. Ez nem csupán a boltban vásárolt termékekre terjed ki, hanem az online beszerezhetőkre is. Már egyre több terméket vásárolunk meg online, ezért fontos, hogy ilyenkor is teljes biztonságban érezhessük magunkat és a pénzünket. 

Fogyasztóvédelem
A fogyasztóvédelem húsba vágó, azaz pénztárcába vágó kérdés / Fotó: Pexels (Illusztráció)

A lap továbbá azt írja, hogy a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság fellép a csalások, online és offline vásárlások esetén történő visszaélések ellen is. Sok alkalommal tapasztalták, leginkább idősek esetében, hogy megpróbálják őket becsapni, ez ellen is folyamatosan küzd a hatóság. Az április 6-án indult fogyasztóvédelmi konzultáció rávilágít ezekre a problémákra és kérdésekre is, ezért is fontos, hogy minél többen kitöltsék. Ennek segítségével különböző információkat kap a fogyasztóvédelem és kiderül, mik a fontos fókuszpontok, min lenne érdemes változtatni.

Korábban ennyire széleskörű kérdőív fogyasztóvédelmi témában még nem született

- tette hozzá Dr. Eitmann Norbert Róbert.

A 12 kérdésből álló kérdőív most lehetővé teszi azt, hogy a vásárlók elmondják a véleményüket fogyasztóvédelmi kérdésekben, illetve minél több válasz mutat egy irányba, annál nagyobb nyomatékkal lehet fellépni az adott területen a vevők érdekében

– olvasható a Riposton.

A kérdések egyebek között az akciós árak feltüntetésének ellenőrzésére, az akciókkal trükköző üzletekkel szembeni szigorúbb fellépésre, a jótállási jegyek kiadásával kapcsolatos fokozott ellenőrzésre, az összehangolt és egyidejűleg végrehajtott túlzott áremelésekre, a  közszolgáltatók telefonos ügyintézésére, az e-kereskedelem során elkövetett bűncselekmények szigorúbb büntetésére, a veszélyes terméke árusítóira és a digitális kockázatokra kérdez rá. A lap szerint minél többen kitöltik a kérdőívet, annál egyértelműbben tud fellépni a kormány és a hatóság a vásárlók érdekében. 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.