A Wizz Air szerint nem volt elég hely a fedélzeten lévő összes utas számára, ezért a római reptéren hagytak egy 14 éves kisfiút, Alfredet. A Kronen Zeitung osztrák napilap szerint az izlandi tinédzser egy ifjúsági csoporttal és egy felügyelővel tartózkodott Olaszországban. Augusztus 10-én indult a repülőjük Reykjavikba, de nem sokkal az indulás előtt hirtelen bejelentették, hogy a gép túlfoglalt és nincs hely Alfrednek a fedélzetén.
A kísérőnek ezután két lehetősége volt: vagy hagyja, hogy a többiek, azaz hét fiatal egyedül repüljön és ő ott marad a 14 évessel, vagy otthagyja Alfredet a kapuban és elrepül a többiekkel. Felhívta a fiú édesanyját, Arnát, aki a második megoldás mellett döntött. A gép ezután az izlandi fiatal nélkül szállt fel.
Egyáltalán semmit sem tettek, hogy segítsenek neki. Szerintem nagyon megijedt
– mondta a fiú anyukája, aki többször hívta a légitársaságot, de senki nem vette fel neki a telefont. Nagyon aggódott a fiáért és mindent megtett, hogy segítsen neki hazajutni.
Végül egy pár, akiknek törölték a járatát és Rómában rekedtek, tudomást szerzett a fiú problémájáról. Segítettek Alfrednek visszaszerezni a poggyászát. Mivel a következő Wizz Air járat Reykjavikba csak egy héttel később indult, az anyuka végül egy lényegesen drágább járatot foglalt le az Icelandair-nál. A pár is ezzel a járattal repült, így segítettek a kisfiúnak biztonságban hazajutni.
Az osztrák lap információi szerint a légitársaság azóta elnézést kért az érintettektől a kellemetlenségért és bejelentette, hogy belső vizsgálatot folytat az esettel kapcsolatban.
Frissítés! Reagált a légitársaság
A Wizz Air az esettel kapcsolatban az alábbi közlést juttatta el lapunkhoz:
"A Wizz Air a legnépszerűbb útvonalakon egyes járatokat kissé túlfoglalja, hogy a meg nem jelent utasok helyét mások elfoglalhassák. Ez bevett gyakorlat a légiközlekedési iparágban, és összhangban van a vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályokkal. Abban a rendkívül valószínűtlen esetben, ha az összes utas megjelenik, önkéntesek jelentkezését várják, akiknek különböző ösztönzőket kínálnak a későbbi utazásra, vagy az utoljára bejelentkezett utasokat a következő járatra foglalják át, és ennek megfelelően kártérítést kapnak.
Az esetben érintett 14 éves fiú egy csoporttal utazott, de a többiektől eltérően egyéni foglalással rendelkezett, és elmulasztotta az előzetes online utasfelvételt. Ezért a repülőtéren a földi kiszolgáló személyzet úgynevezett „standby” jegyet tudott kiállítani, amellyel akkor utazhat, ha az összes utas beszállt, és még van szabad hely. A helyzetet megbeszélte a csoport vezetőjével, aki át akarta adni a helyét a fiúnak, de a csoportban volt 14 év alatti is, aki a Wizz Air szabályzata szerint nem utazhatott kísérő nélkül. Ugyanakkor a szabályzatunk lehetővé teszi, hogy a 14 éves és idősebb gyermekek kísérő nélkül utazzanak, és ez az információ megtalálható a Wizz Air weboldalán. A Wizz Air átfoglalást és kártérítést ajánlott fel az utasnak. A fiú, aki közben folyamatosan kapcsolatban volt telefonon édesanyjával végül úgy döntött, hogy másik járatra vesz jegyet és alternatív útvonalon jut vissza Izlandra."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.