"Teljes itt a káosz!" - törölt járatok és késések, ilyen most a helyzet a Liszt Ferenc Repülőtéren - Fotók!

reptér
PUBLIKÁLÁS: 2024. július 19. 14:40
Kudarcba fulladt nyaralások és családi látogatások: feszült a hangulat jelenleg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Mutatjuk, hogy mit élnek át az utasok most, pénteken délután a reptéren.

Teljes a káosz a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A 2B terminálban rengeteg utas várakozik tanácstalanul.  Több érkező járatot is töröltek és szinte az összes induló járat késik, egy nemzetközi informatikai meghibásodás miatt. 

A kijelzőn tájékoztatják az utasokat Fotó: olvasói

A folyamatos emberzsivaj közben néha felsír egy-egy gyerek, mindenki nagyon feszült és türelmetlen. 

„Teljes itt a káosz”

Több száz ember várakozik az  információs pultok előtt és a becsekkolásnál, köztük kisgyermekek. 

Vannak, akik nyaralni indultak volna és olyanok is, akik a külföldön élő rokonokat szeretnék meglátogatni. A hangulat pattanásig feszült. 

A reptéri dolgozók sem tudják megmondani, hogy meddig tarthat még a meghibásodás; vizet osztanak a kígyózó sorokban álló embereknek. 

Több száz ember várakozik Fotó: olvasói

Teljes itt a káosz 

- bosszankodott egy Madridba készülő férfi, akinek a gépe már közel egy órás késésben van. 

Az utasok kártérítésért vagy átfoglalásért telefonálgatnak és kiszolgáltatottan várják, hogy hogyan tovább. Voltak, akik már feladták, például egy idős házaspár inkább lemondott a londoni útjukról és elindultak haza a reptérről.

A BBC szerint egy vírusirtó frissítése okozhatott meghibásodást a Windows operációs rendszerű számítógépeknél, ez okozza a gondot világszerte. Egyelőre senki nem tudja, meddig tart a káosz, a kézi becsekkolás miatt a repülőtársaságok azt kérik, hogy legalább három órával az indulás előtt érkezzenek ki az utasok a reptérre. Aztán vagy el tudnak indulni, vagy nem, tesszük hozzá.  

A Budapest Airport közleményt adott ki

Globális informatikai hiba miatt több légitársaság utasfelvételre használt rendszere leállt, ezért járatkésésekre, torlódásra és jelentősen megnövekedett várakozási időre kell számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A probléma a Eurowings, a Ryanair, a Turkish Airlines és a Wizz Air járatait érinti. Több légitársaság megkezdte az utasfelvétel manuális elvégzését. A Budapest Airport a földi kiszolgáló vállalatoktól kapott információk alapján hangosbemondás útján tájékoztatja az utasokat, a helyszínen várakozóknak vizet biztosít.

A Budapest Airport arra kéri az induló utasokat, hogy amennyiben rendelkeznek vonalkóddal vagy QR-kóddal ellátott beszállókártyával, illetve elvégezték a poggyászfeladást vagy csak kézipoggyásszal utaznak, közvetlenül a 2A Terminálra lépjenek be és fáradjanak az utasbiztonsági ellenőrzéséhez. A további torlódások elkerülése érdekében kérik, kísérő nélkül lépjenek be a terminálépületbe.

A járatindulással kapcsolatos információkat a www.bud.hu oldalon követhetik figyelemmel.

A Budapest Airport az utasok türelmét és a terminálon dolgozó személyzettel történő együttműködésüket kéri.

 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.