Kiakadtak a magyarok, hogy rajtunk spórol a Coca-Cola

Fanta
PUBLIKÁLÁS: 2024. július 22. 11:42
Megkérdeztük az embereket, hogy mit szólnak ahhoz, hogy egyes multik silányabb minőséget árulnak Kelet-Európában, mint Nyugaton.

A legtöbben úgy vélekednek, hogy a minél nagyobb haszon érdekében árulnak egyes multik rosszabb minőségű árut Európa keleti részén, mint a kontinens nyugati felén. Legutóbb a Fanta-botrány verte ki sokaknál a biztosítékot, kiderült ugyanis, hogy a Coca-Cola által gyártott üdítőben 12 százalék narancslé van, míg a magyarban csupán 5 százalék. Ehhez képest az ára semmivel sem olcsóbb, jóllehet a kettő előállításában lehet jókora árkülönbség.

Fanta
A rendes Fantában is csak 5 százalék a narancslé, de a cukormentesben még kevesebb, csupán 4 százalék. Az emberek szerint nekünk is az jár, ami a nyugatiaknak. Fotó: Rozman Péter

 

Az egyik legnagyobb multi tehát úgy gondolja, hogy a magyaroknak és a többi kelet-európai ország lakosainak jó lesz a silányabb minőség is, 

Lázár János: szigorításra van szükség

Nyugaton azonban meg sem próbálnak ilyen silány minőséget a boltok polcaira tenni. Ebből lett elege Lázár Jánosnak is, aki ki a legnagyobb közösségi oldalon fejtette ki a véleményét. Bejegyzésében felidézett egy korábbi Kormányinfót, ahol azt mondta:

A nagy és gazdag nyugati multicégek, így például a Coca-Cola is nem korrekt módon jár el velünk szemben. Mindez azt a vélelmet erősíti, hogy a külföldi élelmiszeripari cégek szemetet adnak el a magyaroknak.

Az építési és közlekedési miniszter a friss posztjában megjegyzi: 

Átvernek minket a minőséggel, a legnagyobb baj viszont az egészségre is ártalmas élelmiszerekkel van. Azzal, hogy a külföldi láncok sokszor a Nyugat-Európában már eladhatatlan szemetet próbálják ránk sózni. Az élelmiszeripari szemét dömpingje - ami nem kereskedelmi, hanem közegészségügyi kérdés - csak erős kontroll mellett tartható kordában.


A tárcavezető szerint tehát komoly szigorításra van szükség. 

Az emberek is haragszanak a multikra

Kimentünk az utcára és megkérdeztük az embereket arról, mit szólnak a Fanta-botrányhoz. A válaszadók túlnyomó többsége teljesen kiakadt:

Ez egy elég nagy sz@rság, hogy ide jó ez is! Gondolom, hogy minél alacsonyabb a gyümölcstartalom, annál olcsóbban elő lehet állítani, és sajnos mi megelégszünk ezzel. Mindenképpen jobb lenne, ha mondjuk az itteni Fantában nem néhány százalék gyümölcstartalom lenne, hanem lényegesen magasabb

- vélekedett Csaba. Zsuzsanna is meglepődve méregetni kezdte a Fanta üdítőt.

Hát ez kevés, ez a 4 százalék! Minél magasabb a gyümölcstartalom, annál tartalmasabb az ital. Ha csak ekkora mennyiségben tartalmaz gyümölcsöt és még az is inkább koncentrátum, akkor felmerül a kérdés, hogy a 96 százalék, az vajon micsoda az üdítőben? Magasabbnak kellene lennie a gyümölcstartalomnak

Hirdetés

 

Zsuzsanna arra lenne kíváncsi, hogy mi az üdítőben a többi 95 százalék. Forrás: Metropol

Andrea szintén nem örült a Coca-Cola kettős minőségének, ezért támogatná a törvényi szigorítást. 

Nem tartom helyesnek, hogy egy gyengébb minőséget adnak a magyar embereknek, mint külföldön. Ha más minőséget akarnak nyújtani, akkor fel kellene mérni a vásárlók véleményét. Számon kell kérni ezeket a visszásságokat, hogyha nem megfelelően járnak el.

Arról, hogy pontosan mit is gondol az utca embere a Fanta-botrányról, itt meg tudod nézni:

@ripost.hu Kirobbant a Fanta-botrány! Nemrég derült ki, hogy itthon a Fantában a legtöbb országhoz képest alacsonyabb –  csak 4 százaléknyi narancslét adagolnak az üdítőbe. Fanta helyett hantát, hazugságot kapnak a magyar vásárlók Lázár János miniszter szerint, ezért ő törvényszigorítással zabolázná meg az élelmiszergyártó cégeket. Megkérdeztük az utca emberét, mit gondolnak a Fanta-botrányról. #news#hirek#fanta #narancslé #LazarJanos #bortany #torvenyszigorítas #hungary #magyar #neked #nekedbe #nekedbelegyen #foryoupage #foryou ♬ eredeti hang – Ripost - Ripost

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.