Szörnyeteg

„Ez a dolog egy igazi szörnyeteg” – Hátborzongató jelenségre bukkant a NASA űrteleszkópja

N.T.

Létrehozva: 2023.12.05.

A NASA James Webb űrteleszkópja egy rejtélyes, mégis ismerősen „kísérteties” objektumra bukkant, ami mindent megváltoztathat.

A poros és halvány galaxis korábban teljesen észrevehetetlen volt a Hubble űrteleszkóp számára, de egyes földi távcsövek megfigyeléseiben mégis sikerült felbukkannia.

világűr, űr, naprendszer, nasa
James Webb legújabb felfedezése mindet megváltoztathat Fotó: Pexels

Egy új kutatás szerint az AzTECC71 egy rendkívül távoli csillagontó galaxis újbóli felbukkanása, amely közel 1 milliárd évvel az ősrobbanás utánra nyúlik vissza, megjelenése még a csillagászokat is lázba hozta, mert így bepillantást nyerhetnek az univerzum legősibb struktúráiba.

Ez minden eddigi "tudást" megváltoztathat

A megfigyelések alapján az ehhez hasonló masszív csillagbölcsődék sokkal gyakoribbak lehetnek – akár háromszor-tízszer gyakoribbak –, mint ahogy azt korábban gondolták. Ha ez pedig valóban így van, akkor a tudósoknak újra kell gondolniuk a korai világegyetemről alkotott eddigi képet.

Ez a dolog egy igazi szörnyeteg. Annak ellenére, hogy egy kis pacának tűnik, valójában évente több száz új csillagot képez

– mondta Jed McKinney, a Texasi Egyetem posztdoktori kutatója, a The Astrophysical Journal című folyóiratban nemrég megjelent tanulmány társszerzője.

Egész galaxispopulációk rejtőzködhetnek előlünk

"És az a tény, hogy még egy ilyen extrém dolog is alig látható a legújabb teleszkópunk legérzékenyebb felvételén, nagyon izgalmas. Ez elárulja, hogy egy egész galaxispopuláció van, amely eddig rejtőzködött előlünk"

– tette hozzá.

A kutatás annak a JWST COSMOS-Web projektnek volt a része, amelyben 1 millió galaxis feltérképezését tűzték ki célul, hogy jobban megértsék az univerzum legkorábbi korszakait – írja a futurism.com.