Rózsavölgyi Vilmos pilóta mindkét fiának átadta a repülés szeretetét. A szakmai körökben elismert oktató mondig is komolyan vette a biztonsági előírásokat, és műrepülőként sosem vállat felesleges kockázatokat a manőverek végrehajrtása során. Az utolsó repülésén a kisebbik fiát, Árpádot kísérte. A róluk készült utolsó földi fotókon jól látható, hogy a fiú ült elől, mögötte pedig az édesapja. Általában az elül ülő pilóta vezeti a gépet, ám ez nem törvényszerű, hiszen mindkét pilóta előtt van kormány, melyek párhuzamosan is képesek működni. Ebből következik, hogy egyelőre nem tudható, a becsapódás előtti pillanatokban ki irányította a gépet. Ezt majd a szakértői vizsgálatok tisztázzák.
A tanúk szerint egyébként Vilmos és Árpád kifejezetten jó hangulatban ültek be a repülőbe. Az előző napi sikerüket szerették volna megismételni, hiszen szombaton, a szegedi repülőnapon parádésan bemutatták az úgynevezett orsót. A vasárnapra szervezett börgöndi légiparádé közönsége is kíváncsian figyelte, ahogy a T-28-as Trojan a magasba emelkedik, majd könnyedén teljesíti a különböző forgásokat. A jelenlevő gyerekek ujjongtak örömükben, a felnőttek tapssal fejezték ki tetszésüket. Nem sejthették, hogy a következő percekben bekövetkezik a tragédia: a gép kibillent, majd a földbe, pontosabban egy parkoló autóba csapódott.
Egy neve elhallgatását kérő – a két pilótát jól ismerő - szakértő a Borsnak elmondta: szinte bizonyosra vehető, hogy Vilmos és Árpád felfogta, hogy mi fog velük történni, vagyis azt, hogy a balesetet nem élhetik túl.
A gép a becsapódás pillanatában kigyulladt, és a pilóták valószínűleg azonnal meghaltak, vagyis nem szenvedtek
– közölte a pilóta.
A mentők három súlyos sérültet helikopterrel egy könnyű sérültet pedig mentőautóval szállítottak kórházba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.