Kiverte a biztosítékot Karácsony Gergely lánchidas bejegyzése

Lánchíd
PUBLIKÁLÁS: 2023. február 10. 09:00
A kommentelők leírták, mit is gondolnak a főpolgármester által „elért eredményről”.
B.P.

„A dugómentes Lánchídon gyorsabb és kiszámíthatóbb a buszközlekedés, mint a felújítás kezdete előtt” – írta Karácsony Gergely Facebook-oldalán. S valóban, amióta nem hajthatnak fel az autók a főváros emblematikus hídjára, nem is okoznak dugókat.

KARÁCSONY Gergely
Fotó: Soós Lajos

Bejött a főpolgármester számítása, megszűnt a dugó a Lánchídon, miután kitiltotta az autósokat onnan. Karácsony a Facebookon áradozott a felfedezésről, mire a kommentelők jól leoltották – írja a Metropol, mely a hozzászólásokból szemezgetett.

Fotó: Karácsony Gergely Facebook-oldala

A lap emlékeztet, hogy a Széchenyi lánchíd aktuális közlekedési rendjével megfojtják a főváros többi részét. Közben a Magyar Kerékpárosklub – több szervezet támogatásával – petíciót indított, hogy a Lánchídon a jelenleg kialakított forgalmi rend, azaz a hidat kizárólag buszok, taxik, motorosok és kerékpárosok vehetik igénybe, a tesztidőszakot követően is így maradjon. Dr. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke szerint a jelenlegi elképzeléssel a főváros közlekedése nemhogy javulna, hanem összességében romlik.

Fotó: Karácsony Gergely Facebook-oldala

Csak a baj...

Dr. Kovács Kázmér szerint Budapesten a Lánchíd forgalmi rendjének megváltoztatása mellett számtalan értelmetlen intézkedés van érvényben. Ilyen döntés volt például sok helyszínen bevezetni a kerékpárforgalmat abban a formában, ahogyan a városháza tette.

A Nagykörúton évek óta változatlanul nagy a dugó, mert egy felelőtlen intézkedéssel a biciklisávok javára korlátozták a város ütőerének tekinthető utakon a közlekedési sávokat. A téli hónapokban gyakorlatilag az ételfutároknak biztosítottak előnyöket ezzel, hiszen más nem használja a kerékpársávokat, míg a gépkocsik torlódnak a megmaradt egy sávon.

Karácsony nem konzultált a szakmai szervezetekkel

A Metropol megjegyzi: az láthatóan nem zavarja Karácsonyékat, hogy a várostervezési szakemberek szerint Budapest adottságai nem teszik lehetővé a bicikliparadicsom létrehozását. A főpolgármester májusban jelentette ki, hogy „szólnak mellette érvek”, hogy a felújított Lánchídról tiltsák ki a személyautókat. Mindez óriási felháborodást keltett, hiszen a főpolgármester ennek kapcsán nem konzultált a szakmai szervezetekkel, és nem végeztetett reprezentatív közvélemény-kutatást, ahogy a pesti alsó rakpart kapcsán sem tette. Az autók kitiltását májusban azzal indokolta, hogy „a Lánchíd forgalma minimális a többi hídhoz képest”. Pedig bizonyára neki is feltűnt, hogy a rosszul időzített hídlezárással az elviselhetetlenségig fokozta a – egyébként általa előidézett – budapesti gigadugókat.

Idő és pénz

„A Krisztina tér és a Deák Ferenc tér közötti út például átlagosan három perccel lett rövidebb” – írta posztjában a főpolgármester, folytatva az eredmények felsorolását a dugómentes Lánchíddal büszkélkedve. „Ennél is jobban rövidült viszont azoknak az útja, akik a Deákon az M3-as vagy az M2-es metróra szállnak át: nekik korábban az Erzsébet és a Deák téren is át kellett vágniuk ahhoz, hogy elérjék a metró bejáratát” – folytatta. Erre is érkezett válasz:

Fotó: Karácsony Gergely Facebook-oldala

 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.