Bochkor Gábor

Bochkor Gábor: Totál anarchia a biciklis közlekedés a városban

friss
PUBLIKÁLÁS: 2022. augusztus 23. 08:30
Drasztikus változásokra készülhet a brit kerékpáros társadalom. Többek között rendszámtábla és kötelező biztosítás is kellhet a bringákra. Bochkor Gábor, a Retro Rádió műsorvezetője itthon is bevezetne hasonló szabályokat, míg Valter Tibor kerékpáros edző szerint nincs ennek létjogosultsága.

Óriási változások jöhetnek a kerékpáros közlekedésben Nagy-Britanniában. Grant Shapps közlekedési miniszter bejelentése szerint felülvizsgálják, kell-e a biciklikre rendszámtábla, lesz-e kötelező felelősség-biztosítás és megfontolják a 20 mérföldes (átszámítva 32 kilométer per órás) sebességkorlátozást is. A miniszter azt mondta: nem szabad szemet hunyni azon kerékpárosok felett, akik megszegik a közúti törvényeket és megússzák a büntetést.

Bochkor szigorítana

Bochkor Gábor, a Retro Rádió reggeli műsorában kifejtette: itthon is szükség lenne hasonló szigorításra, mivel szerinte a biciklisek nem tartják be a szabályokat.

– Egyre dühösebbek az autósok Budapesten.

Most már ott tartunk, hogy az autósoknak fenntartott sávok lefeleződtek, szinte minden a bicikliseké a városban. Mindenféle szabályt áthágnak

– tisztelet a kivételnek –, ha akarnak, áthajtanak a piroson, az úttesten közlekednek, szembejönnek az egyirányú úton. Totál anarchia – mondta a rádiós, aki a bevezetni kívánt sebességlimitről is elmondta véleményét.

Az adásban elhangzott, hogy a brit autósok 91 százaléka támogatja, hogy legyen jogosítványa a bringásoknak, 70 százalék van a kötelező biztosítás mellett, 80 százalékuk a gyorshajtási bírságot is kiszabná rájuk.

Bochkor Gábor szerint semmilyen szabályt nem tartanak be a biciklisek Fotó: Nagy Zoltán

Valter: az e-roller veszélyesebb

A Bors megkereste Valter Tibor többszörös magyar bajnok kerékpárost, a Girón többször induló Attila édesapját, vajon Magyarországon is be lehetne-e vezetni ezeket a szigorú szabályokat.

– Ennek ott van létjogosultsága, ahol számottevő a kerékpárosok részvétele a közlekedésben. Hazánkban az arányuk az autósokhoz képest elenyésző.

De például Londonban, ahol szinte a kocsik között kell tekerni a bicikliseknek, mert annyian vannak, és sok baleset történik emiatt, lenne értelme ilyen szabályoknak

– mondta lapunknak Valter Attila édesapja. A kerékpáros edző véleménye szerint az elektromos rollerek sokkal veszélyesebbek, mint a biciklik, mert szinte semmilyen szabály nem vonatkozik rájuk, nagyon gyorsak és akár egy apró kavics miatt is bekövetkezhet a karambol.

Az ügyben kerestük a Magyar Kerékpárosklubot is, ám ők lapzártánkig nem válaszoltak a kérdéseinkre.

Valter Tibor (jobbra) azt mondta, itthon kevés kerékpáros van, felesleges lenne új szabályokat bevezetni Fotó: Móricz István

A szülők is felelősek

Kovács László, a Magyar Autóklub közlekedési oktatási referense a Borsnak kifejtette: a problémát a kezdetek kezdetén lehetne megfogni.

– Amikor a gyerekek elkezdenek biciklizni, az első és legfontosabb, amit tanítsunk meg nekik, a megfelelő sebesség betartása, és az, hogy körültekintően nézzenek szét a kereszteződésekben. Később, felnőttkorban pedig az elsőbbségadásra kell nagyon odafigyelnünk. Ha ezeket felnőtt korban sikerrel tudnánk alkalmazni, nem lenne szükség rendszámra és felelősség-biztosításra sem – mondta a referens.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.