A torinói leplet az egyik legszentebb keresztény ereklyének tartják sokan, bár sosem volt a római egyház tulajdonában. A hagyomány szerint Jézus testének képmása van egy négy méter hosszú lenvásznon kirajzolódva, ahogyan a lepelbe helyezték az ideiglenes (tekintettel a beálló ünnepre) temetésekor. A vásznon, a rajta látható alak képmásán kívül vérfoltoknak és víznyomoknak tartott elszíneződések, valamint égési sérülések is láthatók, ez utóbbiak a franciaországi Chambéry várkápolnájában 1532-ben pusztított tűzvész nyomai.
A lepel egy eredetileg fehér, a korának megfelelően megfakult, megsárgult, vajszínűvé vált lenvászon anyag. Alkalmas egy ráfektetett emberi test (a leplet a fejnél visszahajtva) teljes befedésére. Az időszámításunk kezdete körül a Közel-Keleten elterjedt szövőszékfajtán készítették. Korábban gyapotot is feldolgozhattak rajta, mivel ilyen anyagmaradványok kerültek a len szálai közé.
David Adkins történész azonban teljesen más véleményen van. Szerinte a torinói leplet Staffordshire-ben készítették és nem Jézus testét őrizte, hanem egy szobrot. Szerinte a burtoni szerzetesek elkezdtek faragni egy hatalmas szobrot, amelyet ő a Halászkirályként emlegetett. Ezt csomagolták be a lepelbe, és végül a pincébe tették. Csakhogy az alabástrom reakcióba lépett a pince penészgombáival és nyomot hagyott az anyagon. Később meglátták ebben az üzletet és már mint Krisztus képmását kezdték el árulni. A hitelesség kedvéért a szerzetesek a saját vérükkel kenték össze az anyagot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.