Vadászati Világkiállítás: izomlázunk lett a sólyomszimulátorban!

Vadászati Világkiállítás: izomlázunk lett a sólyomszimulátorban!

valóság
PUBLIKÁLÁS: 2021. szeptember 29. 14:00
<p>A Bors munkatársa is kipróbálta a vadászati világkiállítás sólyomszimulátorát, amivel tényleg úgy érzi az ember, mintha repülne. Ennek imitálása viszont sokkal nehezebb, mint ahogy elképzeljük.</p>
Bors

Az elmúlt években egyre kevesebben mentek az erdőkbe kirándulni, túrázni, sétálni. Persze, ott is a kezünkben van a nélkülözhetetlen telefon, lőjük a napfényes képeket, szelfiket. Más kérdés, hogy milyen a kapcsolatunk a bennünket körülvevő élővilággal. A vadászati világkiállítás egyik célja pont ez: hidat képezni a telefonok képernyője és a valódi erdő között. Erre pedig az egyik eszköz a szimulátorok világa.

21. századi megoldások

Kovács Gergely, a világkiállítás digitális területért felelős kurátora a Borsnak elmondta: egyszerre próbálnak meg oktatási és szórakoztató tartalmat létrehozni.

– Nemcsak azt szeretnénk, hogy összehozzuk a vadászokat és a vadászat iránt érdeklődő embereket, hanem azt is, hogy valamilyen módon edukatív tartalmat építsünk az oktatásba, nevelésbe. Különösen igaz ez azokra, akik úgymond elszigetelődnek a természettől, mert jobban leköti őket a telefon vagy a számítógép – magyarázta a szakember.

– Többnyire rájuk gondoltunk akkor, amikor kitaláltuk,

hozzunk létre egy olyan platformot, ami hidat képezhet az erdő és a telefon között.

Erre pedig kiválóak lettek a szimulátorok – pl. sólyom–, etető– vagy lövőszimulátor –, amikbe igyekeztünk élethű környezetet csempészni – avatott be minket a részletekbe Kovács Gergely.

Teljesen élethű környezet

A kurátor azt is elmondta: igazi csapatmunka volt kifejleszteni a szimulátorokat.

– Ezek a virtuális valóságot tartalmazó technikai vívmányok ma még nem annyira elterjedtek, de három év múlva már azok lesznek. Sikerült profi szoftverfejlesztőkkel együtt dolgoznunk, akik majdnem két évig munkálkodtak a valósághű tartalom előállításán. A fejlesztőket szakemberek – biológusok, etnológusok, ornitológusok – segítették, hiszen az informatikusok nem ismerik az állatok viselkedését. Így a legapróbb részletekig beépítettünk mindent, amit az állatok csinálhatnak, például azt,

hogyan repül a sólyom, mikor ijed meg a róka, vagy elfut a szarvas, ha közelebb megyünk hozzá

– mesélte a szakember.

Játék után izomláz

A szimulátorhoz nemcsak VR-szemüveg, hanem egy külön szerkezet is tartozik: egy kondigép!

– A gépet minimálisan kellett átalakítani ahhoz, hogy alkalmazható legyen a szimulátorhoz. Ez úgy néz ki lényegében, hogy a játékos felmászik a gépre, majd felveszi a speciális szemüveget. Ekkor azt látja, hogy a levegőben van és repül. Ez a dolog könnyebb része. A nehezebb az, hogy a kondigépen egyensúlyozni is kell a megfelelő repüléshez, és ahhoz, hogy minél több karikán suhanjunk át – hangsúlyozta Kovács Gergely.

A kurátor elmondása szerint a szimulátorhoz tartozó funkcionális kondigép azokat a mélyebb izmokat is megdolgozza, amiket a mindennapi mozgás közben nem használunk. Emellett pedig nem árt az egyensúlyozás. Nos, munkatársunk négy perc próbálkozás után találta meg az arany középutat, de addigra a folyamatos zuhanás-élmény miatt meg is szédült. A szimulátor után pedig izomlázra, és némi vállfájdalomra panaszkodott. Persze, a könnyebb és kisebb gyerekek játszi könnyedséggel repültek át a karikákon, mint az igazi sólymok.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.