Megégett az utas karja a villamoson: Megsülnek az utasok, Karácsony Gergely miért nem csinál semmit?

Megégett az utas karja a villamoson: Megsülnek az utasok, Karácsony Gergely miért nem csinál semmit?

Budapest
PUBLIKÁLÁS: 2021. július 09. 07:20
Vetített a főpolgármester, milliárdokat dobna ki az ablakon használt, klíma nélküli villamosokra, miközben ígéretet tett kampányában arra, hogy ha megválasztják, akkor nem kell megfőniük az utasoknak. A Metropol most hőmérővel járta a villamosokat, hogy megnézze mivel kell az utazóknak megküzdeniük nap, mint nap a kánikulában.
Bors

Akkor Karácsony jelöltként, hőmérővel pásztázta a metrókocsikat és folyamatosan tájékoztatott a szerelvényeken tapasztalható hőségről - írta a Metropol. Azóta eltelt már két év, mégsem történt semmi. Kijelenthető, hogy Karácsony Gergely hazudott, csupán azért, hogy minél többen szavazzanak rá.

Klíma nélküli villamosok érkeznek a fővárosba

Karácsony Gergely főpolgármester – élve a rendkívüli jogrend adta lehetőséggel – még júniusban döntött egyszemélyben arról, hogy három ütemben összesen 35, Frankfurtban eladósorba került kötött-pályás jármű érkezne Budapestre, mintegy 7,7 milliárd forintért. A Siemens–Düwag alacsony padlós, R típusú villamosok 1993-as, illetve 1997-es gyártmányúak, tehát a főváros 25-30 éves szerelvényeket venne, amelyek ráadásul nem klimatizáltak.

Utasok: Karácsony utazzon ilyen hőségbe, ne mi!

Reni: „Elviselhetetlen a hőség a villamosokon. Azért a 350-400 forintos jegyárak mellett elvárható lenne, hogy legyen klíma. Tudjuk nagyon jól ki a felelős ezért, utazzon ő egész nap ilyen melegben”.

Eszter: „Nagyon rossz így utazni. Sajnos én mindig délre megyek dolgozni, szóval kénytelen vagyok a legnagyobb melegben közlekedni. Sokszor előfordul, hogy inkább várok tovább a megállóban még jön egy klímás villamos”.

Ilona: „Brutális a hőség a villamosokon. Hallottam a villamosbeszerzésekről... Felháborítónak tartom, hogy 25 éves villamosokat akarnak venni. Ráadásul még klíma sincs rajtuk. Bízom benne, hogy változni fognak a dolgok.”

Már a németek is feladták az R típusú villamos klímatizálását

A 25 éves villamosok teteje nem bírja el a berendezést ami a klímához kéne– mondta el a német közlekedési vállalat. A frankfurti sajtó évek óta foglalkozik a klíma nélküli járművek problémájával. Amikor a német városban betiltották a parkokban a szabadtéri grillezést, volt, aki azt kommentelte a helyi közlekedési vállalat Facebook-oldalára: semmi gond, majd grillezik az R típusú villamosokon, azokon úgyis akkora a hőség. Tehát ebből a villamosból érkezik hozzánk hamarosan erősítés. A tervek szerint ugyanis, az első használt frankfurti villamos még az idén munkába állna, a többi pedig a következő öt évben. Ezek a járművek válthatnák ki a jelenleg a 47–49-es vonalon közlekedő, ötvenéves Ganz csuklós villamosokat” – írta a Magyar Nemzet.

A buszokon sem jobb a helyzet

A villamosokhoz hasonlóan a buszokon is hőség van. Bár azok esetében, jóval több klímás jármű rója az utakat, de így is sok panasz érkezik arra, hogy nem működik a légkondi. Lapunk, a buszokon is mért, ott 36 fokot mutatott a hőmérséklet. A busz új volt mégsem ment a klíma rajta.

Brutális hőség a járatokon

• A Tátra villamoson 36 fokot mért a Metropol. A klímával nem rendelkező járművőn, még nagyobb lett volna a hőség ha a nyitott ablakokon a menetszél nem „hűti” le az utasteret.

• A Ganz villamoson volt a legnagyobb a forróság, itt 38 fokot mutatott a hőmérő. Két megálló után már ömlött az emberről a víz.

• A Metropol a klímás CAF villamoson is megmérte a hőmérsékletet. Itt a légkondi hatására 27 fokot mértünk.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.