Mint arról korábban a Bors beszámolt, 2016. december 5-én, az egyik kora reggeli járat megcsúszott fékezés közben az Örs vezér tere és a Pillangó park között. A korábbi tárgyaláson kiderült, hogy aznap egy másik járat is meghibásodása miatt az egész menetrend felborult, ezért két perc késésben voltak.
Az érintett, K15-ös járat sofőrje, K. József úgy vélte: ez az apró hátrány még gond nélkül behozható. Azonban, mikor a Pillangó parkhoz ért, ott még ott várakozott a korábbi, K11-es járat, amibe József - bár időben fékezett - belerohant. A két szerelvényben összesen 158 milliós kár keletkezett, 21 ember megsérült, közülük öten súlyosan, emellett 164 járat kimaradt, 45 pótlóbuszt kellett indítani, a baleset pedig összes 94 ezer utast érintett aznap.
Az azóta nyugdíjba vonuló József azonban állította:
nem érzi magát hibásnak vagy felelősnek, hisz gyorsabban nem mehetett a megengedettnél, azt ugyanis számítógép korlátozza, sebességkorlátozás pedig nem volt aznap érvényben.
Rajta kívül még egy forgalomirányítót is vádolnak, vélhetően ő engedte aznap egymás után a járatokat. A két férfi egymás mellett várta a pert, a mai tárgyalási napon a metróvezetők kollégáit hallgatták meg, akik aznap együtt dolgoztak Józseffel és a forgalomirányítóval is. A sofőrök az aznapról idézett emlékeikkel kiálltak perbe fogott társaik mellett:
– Ez a legcsúszósabb, ha a falevélből kipréselődött olaj csúszik. De minden szerelvény más, ugyanazon a pályaszakaszon más szerelvények eltérően reagálnak – szögezte le az a metrósofőr, akibe József belerohant.
A férfi hívta ki aztán a mentőket, ő segített az utasoknak kiszállni a sérült metróból is. Mind a négyen megerősítették azt is: nem rendeltek el sebességkorlátozást.
Nem emlékszem, hogy időjárási viszonyok miatt elrendeltek volna valaha sebességkorlátozást, aznap sem
– mondta Unicsovics József, az aznapi első jármű, az úgynevezett kémvonat vezetője, akinek a dolga az aznapi pályaalkalmasság jelentése, elárulta, hogy ő ugyan hallott furcsa hangot, de a következő sofőrök már nem.
A forgalomirányító és a sofőr is egyetértettek a kollégákkal, mint korábbab már elmondták: ők mindent megtettek az ügyben, nem érzik felelősnek magukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.