A külgazdasági és külügyminiszter a nemzetközi hírű Nanushka magyar divatház-hálózat londoni boltjának megnyitóünnepségén felszólalva elmondta: világgazdasági szinten 42 százalékkal zuhant a működőtőke-áramlás az elmúlt évben, a Magyarországra érkező közvetlen külföld tőkebefektetések értéke ugyanakkor 140 százalékkal emelkedett.
Hangsúlyozta: a világkereskedelem értéke tavaly 9 százalékkal csökkent, a magyar export ugyanakkor 100 milliárd euró fölé nőtt, és Magyarország ezzel a világ országai között a 12. helyen volt a hazai össztermékhez (GDP) mért exportérték alapján.
Szijjártó Péter kijelentette: Magyarország iránytűje a koronavírus-válsághoz hasonló helyzetekben a nemzeti érdek, mivel ez kínálja a legjobb esélyt a hibák elkerülésére.
Ez volt Magyarország iránytűje a járvány okozta válság kezelésében is. A kormány választotta megoldás a magyar gazdaságtörténet eddigi legnagyobb értékű beruházásösztönző csomag összeállítása volt, azzal a céllal, hogy el lehessen kerülni a nagyarányú munkanélküliség kialakulását.
Az eredményeket számokban lehet mérni: jelenleg 41 ezerrel több embernek van munkája Magyarországon, mint a járvány előtt, és ebben jó példát mutatott a Nanushka üzlethálózat is, amely szintén bővítette alkalmazotti állományát - mondta Szijjártó Péter.
A miniszter kulcsfontosságúnak nevezte, hogy legyenek olyan magyar vállalatok, amelyek nemcsak a magyar piacon, hanem globálisan, a nemzetközi piacokon is sikeresek.
A magyar kormány mindent megtesz az e célt szolgáló kezdeményezések támogatására, a magyar gazdaságpolitika egyik pillérét jelenti annak elősegítése, hogy a magyar vállalatok globális márkanevekké fejlődjenek - fogalmazott Szijjártó Péter.
Hozzátette: ennek a gazdaságpolitikának és a Magyarországra jellemző kreativitásnak a tökéletes kombinációja a Nanushka divatház.
Baldaszti Péter, a Nanushka társtulajdonosa és ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: a márka az utóbbi években jelentős nemzetközi sikereket ért el, a GB & Partners 2016-os befektetése nyomán négy év alatt húszszorosára növelte árbevételét és lokális divatmárkából globális luxusipari szereplővé vált.
A Nanushka termékeit mára több mint 500 viszonteladón keresztül, 50 országban forgalmazza világszerte, online értékesítése pedig több mint száz országban elérhető. A márka 2020-ban európai viszonylatban a leggyorsabban növekvő divatipari vállalat címet nyerte el a Financial Times rangsorolása szerint.
A márka mögött álló Vanguards csoporthoz a Nanushka 2020-ban csatlakozott. A cégcsoportot Gubicza Ágoston, az EXIM Bank Exportösztönző és Növekedési Magántőkelapját is kezelő GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. vezetője és Baldaszti Péter hozta létre, hogy a Nanushka sikereihez hasonló vállalkozásokat építsen budapesti központtal, de globális jelenléttel. A divatipari cégcsoport olyan növekedési platformot biztosít feltörekvő európai divatmárkák számára, amely elősegíti az 1-5 millió eurós árbevételi szintről a 100 millió euró feletti méret elérését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.