Ezeket az autómárkákat lopják leginkább Magyarországon: az ön kocsija is köztük van?

Ezeket az autómárkákat lopják leginkább Magyarországon: az ön kocsija is köztük van?

tolvaj
PUBLIKÁLÁS: 2021. március 02. 20:15
Bár kevesebb autót loptak el, mint tavaly, ezek a kocsik még most is kelendőek a tolvajok számára.
Bors

2020-ban is folytatódott az évek óta tartó pozitív trend, újra kevesebb autót loptak el hazánkban, mint előtte, ugyanis mióta a rendőrség 2014-ben létrehozta speciális, az autólopáshoz kapcsolódó bűnözők felderítésével foglalkozó egységeit, folyamatos a csökkenés - írta a Vezess.

Azt tudja, hogy egyébként a legtöbbször alkatrésznek lopják a kocsikat?

A statisztika nem hazudik

Ez jól látszik a statisztikákon is: tavaly a 2019-esnél is jelentősen kevesebb gépjármű lopás miatt indított nyomozást az ORFK, 2018-hoz viszonyítva már gyakorlatilag megfeleződtek a számok. Ezt sokan a járványnak tudták be, azonban a rendőrség ezt cáfolja.

A Magyarországon elkövetett gépjárműlopások számát a tavalyi évben nem befolyásolta a koronavírus-járvány - válaszolták a lap kérdésére. 

A tolvajok számára legkedveltebb autómárkák azonban továbbra is változatlanok, 2019 óta masszívan tartják magukat: ezek szerint a tolvajok leginkább a Fordokat kedvelik, ebből idén 56-et vittek el, míg a második helyen 51 ellopott darabszámmal az Opelek, 40-el harmadik helyen a Suzukik állnak.

„Népszerű” a Volkswagen is

A bűnözők által kedvelt toplistás ötbe még a Volkswagen fért be, ebből 29 darabot vittek el, míg Renaultból 23-at, de az első tízbe jutott még a Mercedes, a Peugeot, a Fiat, a BMW és a Citroën is. A leglátványosabban tavaly a Toyoták iránti „kereslet” csökkent: tavalyelőtt 32 darabot tulajdonítottak el, addig most csupán kilencet, ahogyan a Honda, a Mitshubishi, a Mazda és a Škoda is folytatja a „népszerűségvesztést”.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.