Egy luxustengerjárón akasztotta fel magát József: családja pert indít a hajós cég ellen

Egy luxustengerjárón akasztotta fel magát József: családja pert indít a hajós cég ellen

dráma
PUBLIKÁLÁS: 2021. január 12. 08:00
A család ügyvédje szerint a vállalatnak ismernie kellett volna az alkalmazottak elszigetelésének veszélyeit, és megfelelő mentálhigiénés támogatást kellett nyújtania számukra.
Munkatársunktól

Az Amerikában perek sokaságát nyerő Rónai Péter ügyvédi irodája vette a kezébe annak a magyar fiatalembernek az ügyét, aki tavaly egy karanténba került luxushajó alkalmazottjaként vetett véget az éle­tének.

Álláspontjuk szerint a hajót üzemeltető cég nem gondoskodott megfelelően az alkalmazottak lelki és testi biztonságáról.

Mint arról tavaly május közepén beszámoltunk: borzalmas tragédia rázta meg az egyik óceánjáró luxushajó dolgozóit. A Carnival Breeze a koronavírus-járvány miatt két hónapja lehorgonyozva várt a kikötési engedélyre Közép-Amerikában, a Bahama-szigeteknél. A fedélzeten egy magyar idegenvezető, Sz. József is dolgozott. A 29 éves férfi 2017 januárjában szerződött le a világ legnagyobb óceánjáró vállalatával, a Carnival Corporationnel. A flottához tartozó és a világot járó Carnival Breeze dolgozójaként az volt a feladata, hogy amikor kiköt a hajó egy városban, akkor bemutassa az utasoknak a helyi nevezetességeket.

A hajón már csak az 1300 fős személyzet tartózkodott, a turistákat a járvány kezdetén azonnal leszállították. A dolgozók közül senki sem kapta el a fertőzést, de így sem köthettek ki. Végül elindulhattak Angliába, ahonnan az utasokat hazaviszik.

Már csak néhány nap volt hátra a fedélzeten, amikor a személyzetnek gyanús lett: napok óta nem hallottak József felől. Végül május 9-én bementek a kabinjába, ahol holtan találták.

A család ügyvédje szerint a vállalatnak ismernie kellett volna az alkalmazottak elszigetelésének veszélyeit, és megfelelő mentálhigiénés támogatást kellett nyújtania számukra. Nem az italhoz való „akadálytalan hozzáférést”. Az áldozat családja kártérítésért harcol, a férfi édesapja a Bloombergnek elmondta, nem a pénzért, csupán szeretnék megtudni az igazságot.

A philadelphiai kacsahajó vagy a Costa Concordia tragédiája kapcsán Rónai Péter számos tapasztalatra tett szert. A kacsahajó-baleset két magyar áldozatának hozzátartozói – peren kívül megegyezve – 15 millió dollárt, azaz több mint 3 milliárd forintot kaptak. De a sztárügyvéd irodája, a Ronai & Ronai képviselte a 2017-ben, Las Vegasban történt szállodai lövöldözés áldozatait is, ahol közel 800 millió dolláros összeget sikerült kiharcolnia a cégtől.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.