A napokban az S&D logójával ellátott videók bukkantak fel Gyurcsányné és más DK-s politikusok Facebook-oldalán, amelyek főszereplője többnyire Gyurcsány Ferenc pártelnök felesége volt. Az egyikben a baloldali politikus a közel egyperces felvételen a szokásos kampánymondatait ismételgette, és Brüsszelt reklámozta.
Nem véletlenül, hiszen annak végén egyértelművé vált, hogy azt fizetett Facebook-hirdetés formájában az európai szocialisták finanszírozták. Később kiderült, hogy nem csupán egy kampányanyag kering a legnagyobb közösségi oldalon, hanem ennél jóval több. És, ami ugyanilyen fontos: ezek mindegyikét az S&D pénzelte. Azaz a Gyurcsány-párt külföldi pénzből indított kommunikációs offenzívát a kormány járványügyi intézkedései ellen. Az Origo éppen ezért megnézte, hogy mennyi az annyi: a Facebook-oldalán elérhető adatok szerint
GYURCSÁNYNÉ EDDIG 2 860 559 FORINTOT KAPOTT A BRÜSSZELI SZOCIALISTÁKTÓL.
Ez körülbelüli értéknek tűnik, ugyanis az Origo számításai szerint a valós összeg ennél egyértelműen nagyobb, közelít a 3,5 millió forinthoz.
Ahogy az a fenti ábrából kitűnik, az imént ismertett Facebook-költések csupán az elmúlt hét napra vonatkoznak. Feltűnő, hogy amíg az európai szocialistáktól megközelítőleg három-három és fél millió forint érkezett, addig a DK ebben az időszakban csupán 150 ezer forintért reklámozta vezető politikusát. Az első, S&D által finanszírozott hirdetés hétfőn bukkant fel, a reklámanyagok azóta valósággal elárasztották a közösségi oldalt. Jelenleg egyébként százas nagyságrendben futnak a fizetett posztok, ami jól jelzi a kampány intenzitását.
Egyébként a Szocialisták és Demokraták Progresszív Szövetsége a DK uniós képviselői közül nemcsak Gyurcsánynét támogatta: Rónai Sándor 200 ezer, Molnár Csaba 130 ezer forint, Ara-Kovács Attila pedig 125 ezer forint támogatást kapott. Értelemszerűen ezek elhanyagolható összegek a pártelnök feleségééhez képest, aminek megvan a kézzel fogható magyarázata: Gyurcsányék eldöntötték, hogy Gyurcsányné lesz a baloldal közös miniszterelnök-jelöltje, amit Brüsszelből is egyértelműen támogatnak.
Nem nehéz észrevenni, hogy a Gyurcsány házaspár nemcsak a virtuális térben kezdett erőteljes kampányba. Múlt hét csütörtökön ugyanis DK-s aktivisták lepték el az országot, és a párt jelöltjeiről készített kampányanyagokat dobálták be a postaládákba. Nyilvánvaló, hogy Gyurcsányék hétről hétre újra bizonyítják, a baloldalon mindenről ők döntenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.