Az áruházlánc még 2013-ban indította el a „Lidl a magyar beszállítókért” elnevezésű programot, aminek célja a magas minőségű magyar termékek áruházi kínálatban szereplő arányának növelése volt. Három évvel később indult el a Lidl Akadémia eseménysorozat is, ami annak eredményeként jött létre, hogy a Lidl felkutathassa a legkiválóbb magyar termelőket és beszállítókat, és partnerséget alakíthasson ki velük. A programsorozaton közel 500 magyar vállalkozás képviselője jelent meg és ismerte meg az áruházlánc által kínált lehetőségeket. A Lidl Akadémia által mostanra a 490 hazai beszállítónak köszönhetően a polcokon 60%-ban magyar termékek találhatók.
A most elindított „Lidl a magyar beszállítókért” névre keresztelt, többlépcsős képzési program keretein belül a potenciális beszállítói kör olyan előadásokon vehet részt, melyek a friss árucsoportok egyes termékköreire: úgy, mint a hús és húskészítmények, pékáruk és sütőipari termékek, tej és tejtermékek, valamint zöldség-gyümölcs fókuszálnak.
A programsorozat része egy szakmai kiadvány is, ami 80 oldalban összefoglalja, miként válhat valaki egy országos lefedettséggel rendelkező áruházlánc partnerévé. A kézikönyv gyakorlati szempontok alapján részletezi a termékajánlat, az árazás, az adminisztratív teendők, és a hatékonyság növelésére vonatkozó tudnivalókat. A résztvevők emellett hetente tájékozódhatnak a friss áruk piacát érintő aktuális kérdésekről hírlevél formájában.
– Úgy gondoljuk, hogy a hazai termelők számára az egyik legjobb stratégiai együttműködési lehetőség, ha a jelenleg 185 áruházat magában foglaló országos lefedettséggel rendelkező Lidl áruházlánc beszállítóinak mondhatják magukat, hiszen a hosszútávú kapcsolat stabil bevételi forrást és folyamatos fejlődési lehetőséget biztosít számukra. A Lidl Akadémia Plusz olyan többlépcsős edukációs platform, ahol a magyar kis- és középvállalatoknak lehetősége adódik arra, hogy megszerezzék az ehhez szükséges megfelelő tudást és kapcsolatrendszert. Célunk, hogy a hazai kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként támogassuk a magyar beszállítókat és elősegítsük a hazai élelmiszeripar önellátásának képességét – mondta Tőzsér Judit a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.