Rekord nézettséggel indítottak Bödörék

Rekord nézettséggel indítottak Bödörék

TV2
PUBLIKÁLÁS: 2020. május 05. 14:40
Csaknem négyszer annyian nézték a TV2 új sorozatát, mint az RTL Klubot – Minden este győzött az Exatlon, vasárnap este pedig vígjáték verte az RTL Klub „karanténos” műsorait.
Bors

Hatalmas győzelmet aratott a nézettségi versenyben a TV2 az elmúlt héten az RTL Klubbal szemben: a TV2 május elsején debütáló új sorozata, az Egyszer volt Budán Bödör Gáspár első epizódja

az idei év eddigi legmagasabb részesedését és nézettségét érte el

a hétköznap esti főműsoridős sorozatok közül.

Beszédes adat, hogy a Stohl András főszerepelésével sugárzott bemutatkozó részt körülbelül négyszer annyian nézték, mint az RTL Klub azonos idősávban futó műsorait. A TV2 más saját gyártású műsorai is arattak: az Exatlon minden este győzött az idősávjában a 18-59-es és a 18-49-es korcsoportban, miközben a TV2 infotainment és hírműsorai ugyancsak szép eredményekkel zárták a 18. műsorhetet. A filmek tekintetében is erős hetet tudhat maga mögött a TV2: vasárnap este a Nagyfiúk című vígjáték utasította maga mögé az RTL Klub „karantén-műsorait”.

Szó szerint tarolt a múlt héten a nézettségi versenyben a TV2: mindhárom kiemelt célcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) kimagasló eredményekkel előzte meg legnagyobb riválisát, az RTL Klubot csatorna- és csoportszinten egyaránt. A 18. műsorhéten a 18-59 évesek körében a TV2 az egész napra vonatkozóan 9,5 százalékos közönségaránnyal zárt, míg a hétköznapokon új főműsoridős programstruktúrával jelentkező RTL Klub heti átlag közönségaránya mindösszesen 7,0 százalék volt. Ha a főműsoridős heti átlagokat tekintjük, a TV2 13,0 százalékos részesedést mondhatott magáénak, míg az RTL Klub 10,8 százalékos közönségarányt ért el.

A 18. műsorhét egyik legkiemelkedőbb sikere a TV2 május elsején debütáló új sorozata, az Egyszer volt Budán Bödör Gáspár lett, amelynek első epizódja a 18-59 és a 18-49 éves korcsoportban is a heti műsortoplista élén végzett. Az első rész olyannyira tarolt a nézettségi versenyben, hogy a hétköznap esti főműsoridős sorozatok közül az idei év eddigi legmagasabb részesedését (27,9 százalék) és nézettségét (661.646 fő) érte el a 18-59 éves korosztályban. Az RTL Klub ugyanezen idősávban 7,0 százalékos részesedést produkált a 18-59-es célcsoportban. A 18-49 évesek körében még kiemelkedőbb közönségarányt hozott a TV2 sorozatának első része: 28,6 százalékot ért el, míg az RTL Klub ugyanezen idősávja 6,9 százalékos részesedéssel igencsak lemaradt a versenyben. Ez azt jelenti, hogy a saját idősávjában gyakorlatilag négyszer annyian nézték Bödörék kalandjait, mint az RTL Klub azonos idősávban futó műsorait. Az első epizód a teljes lakosság körében 1.209.596 fős nézettséggel debütált. A Bödör család tagjait megformáló Szirtes Ági, Stefanovics Angéla, Stohl András, Venczli Zóra és Varga Attila mellett az epizódszerepekben már a premier adásban olyan további nagy nevek is feltűntek, mint például Kulka János, Szőke Zoltán vagy Mucsi Zoltán. A sorozat forgatókönyvírója Kormos Anett, rendezője Radnai Márk.

Az elmúlt hét hétköznapjain a TV2 fináléhoz közeledő sport reality-je, az Exatlon minden egyes este nyerni tudta idősávját a 18-59-es és a 18-49-es célcsoportban egyaránt, pedig a konkurens nem kisebb címeket indított versenybe ellene, mint a megújult Barátok közt friss epizódjait, a Cápák között című showműsort, az Isten veled, Magyarország! és a Toplista újabb szériájának első epizódját, valamint a Bűnös lelkek címet viselő új formátumot. Az Exatlon 18. heti átlag közönségaránya a 18-59 évesek körében 13,5 százalék volt, ezzel szemben az RTL Klub 10,1 százalékos részesedést tudott felmutatni az azonos idősávban futó műsoraival (hétfő-péntek átlaga az Exatlon idősávjában). A 18-49 éves korcsoportban még ennél is nagyobb volt a különbség az Exatlon idősávjában a két konkurens csatorna közönségaránya között: TV2: 14,8 százalék, RTL Klub: 10,1 százalék.

A TV2-n vasárnap este futó Nagyfiúk című vígjáték is igencsak előkelő helyen zárt a heti toplistákban: 307.559 fős nézettségével a 18-59 évesek körében a hét 3. legnézettebb műsora lett, a 18-49 éves korcsoportban pedig a 2. helyen végzett 242.238 fős nézettségével, s ezzel jócskán maga mögé utasította az RTL Klub vasárnap esti „karantén-műsorait” is (Maradj haza magadnak! - AMR (18-59): 190.563 fő, AMR (18-49): 136.617 fő; Segítség! Itthon vagyok! - AMR (18-59): 199.822 fő, AMR (18-49): 150.215 fő).

A TV2 infotainment és hírműsorai ugyancsak szép eredményekkel zárták a 18. műsorhetet, hozzájárulva a csatorna egész heti kiemelkedő nézettségéhez. A Tények este 18 órakor kezdődő epizódjai a hét nap adásainak átlagát tekintve 17,0 százalékos részesedést értek el, a Tények Plusz heti átlag közönségaránya pedig 14,4 százalék volt, s ezzel nyerte idősávját a héten a 18-59 éves korcsoportban (RTL Klub azonos idősávja: 13,4 százalék). A Mokka és a Mokkacino továbbra is a hétköznap reggelek vezető magazinműsorai, s a múlt heti epizódjaik átlag részesedését tekintve a 18-59 évesek körében toronymagasan nyerték idősávjukat: Mokka – 16,0 százalék (az RTL Klub azonos idősávja: 4,8 százalék), Mokkacino – 9,4 százalék (az RTL Klub azonos idősávja: 2,3 százalék).

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.