292 évig iható a világ legdrágább tokajija

292 évig iható a világ legdrágább tokajija

drága
PUBLIKÁLÁS: 2020. január 14. 12:30
Az amerikaiak szerint a Royal Tokaji esszenciánál nincs drágább bor. Egy palackért 12 millió forintot kell fizetni.
R. K.

Rendkívül ritka, nemes és zamatos bort dobott a piacra a Royal Tokaji Borászati Zrt., amely a maga exkluzivitásával meghódította a világot. A mádi szőlészet különlegessége annyira egyedi, hogy mindössze húsz palack készült belőle, ennek pedig több mint a felét már el is adták.

Persze az ára is borsos: átszámítva itthon már egy lakást kapni a 12 millió forintnyi dollárért. Ennél pedig csak drágább lesz, a magas cukortartalma miatt pedig 2300 előtt biztosan nem jár le. Egy 2008-as esszenciáról van szó.

A szőlőszemeket a megszokottnál jóval később, már mazsolás állapotban, kézzel szüretelik le, majd egy különleges eljárással, kicsöpögéssel nyerik ki az igazi zamatát. Fontos: a borral való hígítás szóba sem jöhet!

– Egy jó esszencia elkészítéséhez egy rendkívül jó időjárású év szükséges. Egy kiló aszú szőlőből egy teáskanál aszú készül mindössze. Rengeteg a munka vele, sokéves gondoskodást igényel a pincében. Ez az esszencia tíz év érlelődés után került a palackokba – meséli a Borsnak a Royal Tokaji vezetője, Kovács Zoltán.

– Alacsony, 3 százalék az alkoholfoka, de az íze rendkívül egyedi, sűrű, szirupos és nagyon édes: annyira, hogy gyakran kanállal tálalják. Érződik benne az ízgazdagság, a gyümölcsösség, a savtartalom és egy kis kínai, zöld tea beütés is – részletezi. A másfél literes, egyedi palackokat egy angol üvegfúvó készítette, a dugókat pedig Portugáliában gyártották.

– Valójában egy amerikai lap titulálta legdrágábbnak a borunkat, de vélhetően nem túl sokat tévedtek. Persze, ez nagyrészt a gyűjtők kiváltsága. Az első vásárlók között volt egy magyar üzletember és egy pekingi borgyűjtő  – mondta Kovács Zoltán. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.