A Václav Laurin és Václav Klement által Mladá Boleslavban gyártott első autó a Voiturette A-típus volt, amelyet 1905 és 1910 között építettek. Ezek az autók a szekerekről is ismert faküllős kerekeket kaptak, amely acélvázat kapott, és erre az abroncsokat. A kerék egyetlen központi csavarral rögzült a tengelyre. Extraként rendelhető volt huzalküllős kerékkel is, ezt azonban Angliából importálták a csehek.
A rossz útminőség miatt gyakoriak voltak a defektek, így 1911-ben az S-modellen jelent meg először a pótkerék. Igazából ez csak a karima volt és a gumiabroncs.
A húszas évek végéig kellett várni, hogy megjelenjenek a kerékpántra szerelt abroncsok, amelyeket hat csavarral lehetett a küllős részhez rögzíteni, melyek cserénél maradtak a tengelyen, csak az abroncs cserélődött. Érdemes megfigyelni, hogy a kerék még mindig fából készült.
A következő évtized hozta meg a préseltfém-kerekeket, és miután alkalmas volt a tömeggyártásra, így az áruk, ezzel együtt az autók ára is jelentősen csökkent. A pótkerék hátulra került, és nem volt ritka, hogy két komplett kerék is volt az autóban, készre felszerelve.
A könnyebb küllős kerekek 1934-ben jöttek divatba, mint amilyenek a Skoda Popular modellre is kerültek. Gyakran fehér csíkot is kaptak az abroncsok. Újdonság volt a csomagtérbe helyezett pótkerék, amely kellően nagy volt akár két komplett kerék befogadására is. Ez a stílus egészen az ötvenes évekig kitartott, túlélve közben a világháborút is.
Dizájnváltást csak az Octavia hozott 1960-ban, majd ez a lemezfelni fejlődött tovább a Skoda 125L-re. Ennél az autónál 1989-ben a 13 colos keréktárcsákon már megjelentek a nyílások a fék hűtéséhez, és műanyag díszítő kupakot kapott a kerékközép. Hasonló felniket kapott a Favorit is, bár a szellőzőnyílások nagyobbak és szögletesebbek lettek, és a Favorit volt az első modell, amelyhez a kései időszakban már könnyűfém keréktárcsát is lehetett rendelni.
Az alapító Laurin és Klement valószínűleg nagyon elcsodálkozna, hova jutott a keréktrend, hiszen a közelmúltban bemutatkozott Karoq alumínium keréktárcsái kifejezetten szép dizájnt kaptak. Napjaink autóvásárlói nagy többségben már ilyen könnyűfém tárcsákkal rendelik autóikat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.