A matricaszalag megoldás lehet
– A kiszállított ételek Magyarországon zárt dobozokban szoktak érkezni, de biztos vannak praktikák arra, hogy beléjük lehessen kóstolni. Szerencsére Magyarországon ilyen panaszról nemigen hallani – mondja a Borsnak Dömölki Lívia, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület élelmiszer-szakértője. – Annak idején Angliában esett meg, hogy valaki kinyitogatta a befőtteket, beléjük fecskendezett valamit. Azóta minden ilyen árun matricaszalag jelzi az élelmiszer érintetlenségét. Lehetséges, hogy ezek a matricák jelenthetnének jó megoldást, hiszen abból látszik, hogy a csomag érintetlen vagy sem. Ha mégis azt tapasztaljuk, hogy hozzányúltak az ételünkhöz, jelezni kell az adott étteremnek, konyhának, amely nyilván hálás is lesz érte, hiszen neki az a célja, hogy a fogyasztó elégedett legyen. Mindenesetre olyan ételkiszállító céget javaslok választani, amelynél könnyen tetten érhető, ha az ennivalóhoz hozzányúltak.
Ha többször előfordul, szóljon a Nébihnek!
– Amennyiben bármilyen problémát észlelünk, minőségi kifogással élhetünk a cégnél, amelynél rendeltünk, hiszen vele állunk szerződésben – magyarázza dr. Kiss-Benedek Damarisz a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületétől. – Ez igaz akkor is, ha minőségi problémánk van, az ételnek nem megfelelő az illata vagy az íze. Ilyen a legjobb helyen is előfordulhat, és a legtöbb esetben a vállalkozó készséggel javítja ki a hibát. Az ételt kicserélik vagy visszafizetik az árát, esetleg még egy ajándék desszertre is meghívják a fogyasztót. A legfontosabb az, hogy, amint észrevesszük a problémát, azonnal jelezzük. Ha arra gyanakszunk, hogy romlott az étel, a dolog megismétlődik, vagy akár rendszeressé válik, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz kell fordulnunk, és a hatóság majd megvizsgálja az ügyet. Ilyen esetben célszerű mintát eltenni az ételből.
Amennyiben az a kifogásunk, hogy az ennivalóból hiányzik vagy mást kaptunk, mint amit rendeltünk, esetleg hideg vagy odaégett az étel, magyarán: nem a közöttünk megszületett szerződés szerint teljesített a vállalkozás, szintén érvényesíthetjük a kellékszavatossági igényünket az adott étteremnél, kifőzdénél, konyhánál.
Rögtön nézzen bele a csomagba!
Érdemes még a futár jelenlétében kinyitni a csomagot, és ha látjuk, hogy a pizzánkból valaki megevett egy szeletet, vagy hiányzik a rántott hús fele, már vele jegyzőkönyvet vetethetünk fel a kifogásunkról. Ugyanis kell, hogy legyen nála ilyen formanyomtatvány.
A kifogásunkat az ételt eladó vállalkozásnak ki kell vizsgálnia, és törekednie kell arra, hogy tizenöt napon belül orvosolja a problémát. A legtöbb esetben a futár nincs arra felhatalmazva, hogy ő a helyszínen rendezze a helyzetet. De a jegyzőkönyv jól dokumentálja a problémát. A szakember szerint az is hasznos, ha az ember előre informálódik, és olyan éttermet, kifőzdét választ, amelyikről sok-sok pozitív visszajelzést lehet olvasni az interneten. Azok iránt is nagyobb lehet a bizalom, amelyek speciális gépi eljárással zárják le az ételek csomagolását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.