A jelenlegi Toyota Prius Plug-in már most rendelhető úgynevezett solarcsomaggal, azaz napcellás üvegtetővel. Ez álló helyzetben a nagyfeszültségű, menet közben pedig a 12V-os akkumulátort tölti, mintegy öt kilométerrel – 55-re – növelve az autó tisztán elektromos hatótávját.
Amire azonban most készül az autógyártó, az komoly áttörést jelenthet ezen a területen. Ugyanis a Sharp közreműködésével még ebben a hónapban megkezdi a nagy hatásfokú napelemekkel felszerelt, elektromos üzemű gépjárműveinek közúti tesztjeit – amelynek révén a szállítmányozási és közlekedési iparágak CO2-kibocsátásának drasztikus csökkentését reméli.
Felmérik, milyen hatékonyan képesek a nagy hatásfokú napelemek javítani az elektromos üzemű járművek hatótávolságát és energiafelhasználását. A Sharp biztosítja a nagy hatékonyságú napelemes panelt, amit egy Prius Plug-in Hybrid modell tetőlemezén, motorházfedelén, csomagtérajtaján és egyéb felületein elhelyezve kezdik meg a közúti teszteket.
Az energiatermelő teljesítmény jelentős növelése mellett a demonstrációs autó egy olyan különleges rendszert is alkalmaz, amely nemcsak parkolás során, hanem menet közben is tölti a hibrid akkumulátort, ami a várakozások szerint jelentősen javíthatja a jármű elektromos hatótávolságát, illetve energiafogyasztását. Gyakorlatilag az autó akár 106,3 kilométeres hatótávra is képes lehet az új panelrendszerrel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.